Site icon בתי חולים בישראל

מרפאה להפרעות אכילה

עם השנים, חל מהפך של ממש בתפיסה החברתית של הפרעות אכילה שונות. בעוד שבעבר הפרעות אכילה לא זכו להתייחסות המגיעה להן והסובלים מאותן הפרעות סבלו מסטיגמות חסרות אחיזה במציאות, הרי שכיום המצב שונה לחלוטין.

החברה ועימה גם הממסד הרפואי רואים בסובלים מהמחלה אנשים הזקוקים לעזרה ולתמיכה נפשית וזאת על רקע המספרים מרקיעי השקעים של הסובלים מההפרעות השונות כגון בולימיה, אנורקסיה נרבוזה וכיוצא באלה.

מרכזים רפואיים שונים עוסקים בריפוי ושיקום אנשים הסובלים מהפרעות אכילה, תוך מתן דגש על אוכלוסיית הצעירים ובני הנוער. מרפאה להפרעות אכילה תעסוק במתן תמיכה רפואית ונפשית לסובלים מבעיות אכילה שונות ומורכבות. אנשי המקצוע צריכים להיות ערים לכל האספקטים של ההפרעות ובהן אספקטים חברתיים, תפיסת גוף מעוותת, התייחסות אל ההפרעה כאל מקור כוח פנימי ועוד.

מטפלים רב התמחותיים

בין אנשי המקצוע המרכיבים את צוותי המרפאות לטיפול בהפרעות אכילה ניתן למצוא רופאים כלליים, פסיכיאטרים, פסיכולוגים קליניים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, אחיות, פיזיותרפיסטים, אנשי מקצועות הסיעוד ודיאטניות.

מכיוון שלהפרעות השפעה ניכרת על הבריאות הגופנית והנפשית, התייחסות רק להיבט מצומצם של ההפרעה יוביל כמעט תמיד לכישלון הטיפול. דווקא משום כך, טמונה חשיבותן של המרפאות המתמחות, שמעניקות טיפול רב תחומי ומשולב לכל המטופלים, איש איש לפי צרכיו ומצבו.

להקדים רפואה

כמו במצבים רפואיים מגוונים אחרים, ככל שהטיפול במרפאות המתמחות יחל בשלב מוקדם יותר, כך גם סיכויי ההחלמה והחזרה לתפקוד נורמטיבי יהיו טובים יותר. על מנת להקל על החולים ועל בני משפחותיהם את הפנייה למרפאות, ריכזנו להלן מרפאות בכל רחבי הארץ, כתובותיהן ודרכי הפניה אליהן.

רשימת מרפאות להפרעות אכילה

מרפאות להפרעות אכילה באזור הצפון

מרפאות להפרעות אכילה באזור המרכז והשרון

מרפאות להפרעות אכילה באזור הדרום

מרפאות להפרעות אכילה באזור ירושלים

Exit mobile version