Site icon בתי חולים בישראל

אשפוז יום אונקולוגי בבית חולים

החיים של אדם והאנשים הקרובים לו משתנים מן הקצה אל הקצה כשהוא מקבל את הבשורה שהוא חשוד כחולה בסרטן, על סוגיו המגוונים. בחלק מהמקרים אנשים החולים בסרטן נמצאים תקופת אשפוז ארוכה בבית החולים (בעיקר בסרטן חמור או מתקדם במיוחד), אבל לעומת זאת יש מצבים בהם נדרש להגיע לבית החולים למספר שעות באופן נקודתי. לשירות הזה, המוצע בחלק מבתי החולים בישראל אבל לא בכולם, קוראים אשפוז יום אונקולוגי.

במסגרת של אשפוז יום אונקולוגי, ניתנים סיוע וטיפולים כימותרפיים ואחרים לאנשים החולים בסרטן. טיפולים אלה ניתנים בצורה ממוקדת, אך לא במסגרת של אשפוז במחלקה למשך תקופה ממושכת.

במהלך אשפוז היום ניתנים טיפולים כימותרפיים, טיפולים תומכים דוגמת עירויי דם או תרופות, טיפולים תומכים לאיזון רמות הכאב וכן תשתיות שאמורות להקל על המטופלים להסיח את דעתם מהכאב: חדרי אמנויות, חדרי מחשבים או טלוויזיה ועוד.

שימו לב שבחלק מבתי החולים משמשת המחלקה לאשפוז יום כמחלקת מיון אונקולוגי בשעות היום, בה מבוצעים טיפולים מגוונים במטרה להקל על המטופל ולרכך את התסמינים שהוא סובל מהם.

מחלקות אשפוז יום אונקולוגי יכולות לקלוט אנשים גם ללא הזמנה מראש, כיאה למקרים דחופים, כאשר לאחר בדיקה ראשונית יוחלט על המשך הטיפול: בדיקות נוספות, אשפוזים או שליחה שלו הביתה.

המחלקות האלה עשויות להיות מבוססות על הרעיון של התחלת הטיפול בבית החולים והמשך שלו בבית, באמצעות משאבה קטנה שהוא לוקח לביתו (אינפוזר). הצוות הרפואי במחלקות מחזיק בציוד מתקדם המאפשר לו לקבל החלטות מושכלות.

רשימת מחלקות לאשפוז יום אונקולוגי בבתי החולים בישראל

זקוקים לאשפוז יום אונקולוגי? בוודאי תרצו לדעת מהם בתי החולים בישראל בהם ניתן לעבור אשפוז מהסוג הזה, שאינו מוצע בכל בית חולים. הכנו עבורכם רשימה של המחלקות העיקריות בישראל שמציעות אשפוז יום אונקולוגי, בחלוקה לפי אזורים גיאוגרפיים. הרשימה כוללת את פרטי יצירת הקשר עם כל מחלקה, על כל צורך שלא יבוא.

אזור הצפון

אזור המרכז והשרון

אזור ירושלים

אזור הדרום

Exit mobile version