Site icon בתי חולים בישראל

מחלקת כירורגיית ילדים בבית חולים

כולנו רוצים לשמור על הילדים שלנו. הבעיה היא שהילדים מועדים ורגישים מאד לפגיעות שונות ולמחלות שעלולות להקשות עליהם ועל הוריהם, כמו גם לפגוע בהתפתחות התקינה שלהם.

כאשר נראה שאין מנוס אלא לבצע ניתוח כירורגי כלשהו, הורים לא מוכנים להתפשר כהוא זה במקצועיות הגורמים שלוקחים על עצמם את המחלקה. המחלקות לכירורגיית ילדים הפועלות בבתי החולים מעניקות את השירות החיוני הזה.

מה עושים במחלקות לכירורגיית ילדים?

מחלקות לכירורגיית ילדים מטפלות בילדים החל מגיל אפס ועד לגיל 16 לערך. כפי שניתן להסיק משמן, הן מיועדות להעניק סיוע במצבים הדורשים התערבות כירורגית, כאשר ברוב המקרים מדובר כאן על ניתוח.

הסיוע עשוי להיות בכל התחומים, ובכלל זה כירורגיית ילדים כללית (בעיות דוגמת בקעים מפשעתיים או טבוריים, בעיות בטן ועוד), כירורגיה אונקולוגית (גידולים באזורים שונים בגוף), מומים מולדים, מחלות כרוניות שעלולות לפגוע בילדים (חסימת מעיים, מחלת מעי דלקתית, דלקת המעי העיוור) ועוד. חלק מהמחלקות מבצעות הליכים ייחודיים, דוגמת ניתוחי ברית מילה או ביצוע ביופסיית רקמות.

במחלקות הכירורגיות מתבצעים ניתוחים בכל רמות המורכבות, תוך רצון מרכזי אחד: לטפל בילד בצורה מופתית, מבלי לפגוע בהתפתחות התקינה שלו ולהביא לכך שההתאוששות שלו תהיה מהירה. הצוות הרב מערכתי של בית החולים צריך להיות בקיא בביצוע הליכים רפואיים מורכבים בילדים: לא רק המנתחים אלא גם המרדימים, כוח העזר וכן הלאה.

מחלקות כירורגיית ילדים בישראל

לפניכם סקירה של המחלקות והיחידות המרכזיים בישראל העוסקים בתחום של כירורגיית ילדים, כאשר לצד כל מחלקה מצויינים פרטי ההתקשרות עימה. למען הנוחיות שלכם, החלוקה היא לפי אזורים גיאוגרפיים על מפת ישראל.

אזור חיפה והצפון

אזור המרכז והשרון

אזור ירושלים

אזור הדרום

Exit mobile version