Site icon בתי חולים בישראל

מכוני אבחון ללקויות למידה

בעולם בו אנו חיים, ידע הוא כוח, ואדם חייב להעביר שנים ארוכות על ספסל הלימודים על מנת לרכוש מיומנויות וכישורים הכרחיים. אלא שעבור רבים, הסובלים מלקויות למידה, המצב הופך למורכב פי כמה. מכוני אבחון ללקויות למידה נכנסים לתמונה בנקודה הזו בדיוק, ובכוחם לשנות את חייהם של הפונים אליהם, לא פחות.

מהם מכוני אבחון ללקויי למידה?

מכון אבחון ללקויות למידה, ברמה הכללית, נועד לאתר ליקויי למידה מסוגים שונים, הפוגעים ביכולת הקריאה, הכתיבה והחישוב של האדם, מה שעלול להותיר אותו מאחור, ביחס לבני גילו.

בין לקויות הלמידה אשר ניתן לאתר באמצעות מכונים אלה, ניתן למנות דיסלקציה, דיסגרפיה, מיומנויות הקשבה ודיבור, הפרעות קשב וריכוז, לקויות בשפה – והרשימה עוד ארוכה.

האבחון, ברמה הכללית, נחלק לשני תחומים עיקריים. הראשון הוא אבחון דידקטי, שנועד לבחון יכולות קוגנטיביות והתנהגותיות, כישורי ומיומנויות למידה ועוד. האבחון הפסיכו דידקטי, המקיף מעט יותר, מבוצע על ידי פסיכולוג, וכולל גם התייחסות להיבטים רגשיים, הנובעים, פעמים רבות, מליקויי הלמידה, ומשלימים אותם למעשה.

מכוני אבחון לקויות למידה בישראל

בישראל, ניתן למצוא מספר מכונים מרכזיים, בהם מתבצע אבחון ליקויי למידה. ברוב המקרים, יציעו המכונים אבחון דידקטי ופסיכו דידקטי כאחד, וזאת באמצעות צוות רב מערכתי. אלו הם כמה מהמכונים העיקריים הפועלים בישראל נכון לעכשיו, כשהחלוקה, לנוחיותכם, נעשית על פי אזורים.

אזור הצפון

אזור המרכז והשרון

אזור הדרום

אזור ירושלים

Exit mobile version