Site icon בתי חולים בישראל

מכונים לבדיקות גנטיות

מכוני בדיקות גנטיות נועדו למלא תפקיד חשוב במיוחד: לבחון את המידע הגנטי הנמצא אצל אדם מסוים, וזאת במטרה למצוא אי אילו שינויים, חוסרים או תוספות ברצף ה-DNA שלו. מדובר הוא בפיתוח שמקבל חשיבות רבה ברפואה המודרנית, ובעל חשיבות עצומה במקרים רבים.

מכוני בדיקות גנטיות נכנסים לתמונה במספר מקרים. פעמים רבות, יבוצעו הבדיקות הגנטיות לבני זוג, לפני נישואים או לפני הריון. המטרה בכך היא לזהות פגמים אפשריים שעלולים להופיע אצל העובר העתידי, ובכך להיערך אליהן בהתאם. יש לא מעט פעולות שניתן לבצע כדי להקטין את הסיכוי להולדת ילדים עם מחלות גנטיות, ואבחון מהיר, באמצעות הבדיקות הללו, הוא חיוני בדרך להצלחה במשימה החשובה הזו.

חלק מהבדיקות הגנטיות, לרבות לאיתור המחלות טיי זקס, דיסאוטונומיה משפחתית וציסטיק פיברוזיס, כלולות בסל הבריאות, והן ניתנות ללא כל תשלום עבור הנבדקים. בדיקות אחרות נעשות באופן פרטי, כשלעיתים הביטוח הרפואי המשלים של הנבדק מכסה חלק ניכר מהעלויוות. אתר genes.co.il מציע רשימה מלאה של בדיקות גנטיות

חשוב להדגיש כי בדיקות גנטיות אחרות, המתבצעות במכונים אלה, נקבעות על פי מוצאם של בני הזוג. זאת עקב העובדה כי ידוע על מחלות המאפיינות עדות מסוימות, ושהחיבור בין בני הזוג עלול להביא, בעתיד הקרוב או הרחוק, להופעה של המחלות הללו.

רשימת מכוני בדיקות גנטיות בארץ

אזור הצפון

אזור המרכז והשרון

אזור הדרום

אזור ירושלים

Exit mobile version