Site icon בתי חולים בישראל

מכוני גמילה מעישון

עישון נחשב לאחת ההתמכרויות החמורות ביותר של האדם, ולו עקב ההשלכות הבריאותיות של כך. הבעיה היא שעל אף הפתרונות הרבים המוצעים להתמודדות עם ההתמכרות, קשה מאד לצאת ממעגל זה.

מכוני גמילה מעישון נועדו להיכנס לתמונה בנקודה הזו בדיוק. בכל אחד מהמכונים, מיושמת שיטה שונה להתמודדות עם ההתמכרות, וזאת כדי לתת מענה להיבטים גופניים, פסיכולוגיים ונפשיים של התופעה.

חלק מהמכונים מבוססים על שיטות שגרפו הצלחה נאה בכל רחבי העולם, בעוד אחרים על שיטה ייחודית אחרת, פרי פיתוח של צוות המטפלים הישראלי. אפשרויות נוספות לגמילה מעישון מפורטות באתר המרכז להפסקת עישון

מכוני גמילה מעישון, בעיקר בהתמכרויות הקשות יחסית, מציעים למטופלים גם שיקום או אשפוז, וזאת לתקופות ארוכות באופן יחסי. בנוסף על כך, מכונים רבים כוללים בתוכם קבוצות תמיכה, הוסטלים, מרכזי יום וכן הלאה.

הפתרון של מכוני הגמילה הוא רב מערכתי, והוא מבוסס על פעולותיהם של בעלי מקצוע רבים, ביניהם רופאים, מטפלים פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק ועוד.

חשוב להדגיש כי בכל מכון לגמילה מעישון, מותאמת לכל אחד מהמטופלים תכנית אישית, וזאת על פי רמת ההתמכרות, קצב ההתקדמות שלו וכן הלאה.

רשימת מכוני גמילה מעישון בישראל

כל הארץ

 אזור המרכז והשרון

 אזור הצפון

 אזור ירושלים

 אזור הדרום

Exit mobile version