Site icon בתי חולים בישראל

קורס הכנה ללידה בבית חולים

הלידה היא אחד המאורעות המרגשים ביותר שיש. היא גם מעלה לא מעט שאלות וגם חששות, במיוחד ככל שהמועד הצפוי מתקרב – ועל אחת כמה וכמה במקרה של לידה ראשונה (כי הרי אף אדם לא נולד בתור הורה).

קורסי הכנה ללידה נכנסים לתמונה בנקודה הזו בדיוק. הם נועדו להכין את היולדות העתידיות, ולרוב גם את בני הזוג שלהן, לקראת הלידה. רוב הקורסים מיועדים לנשים החל מהשבוע ה-28, אם כי לכל קורס יכולה להיות אוכלוסיית יעד משלו.

בתי החולים בישראל שמציעים תשתית רחבה עבור הלידה, מאפשרים להירשם לקורסי הכנה ללידה (רשימה מפורטת ראו מטה). יש סוגים שונים של קורסים, הנבדלים ביניהם במספר המפגשים, בסוג הקורס או במאפייני המשתתפים – לידת תאומים למשל. רוב הקורסים קבוצתיים, אבל יש גם קורסים אישיים.

הנושאים הנלמדים במסגרת קורס הכנה ללידה דומים בדרך כלל, וכוללים בתוכם את שלבי הלידה, סוגי לידה (לידה טבעית, אלחוש אפידורלי, תרופות לשיכוך כאבים, שיטות אלטרנטיביות ועוד), התמודדות עם כאבים במהלך תקופת ההריון, טיפול ראשוני בתינוק וכן הלאה.

בהתחשב בנושאים אלה, ברורה החשיבות של קורסי הכנה ללידה. הם מספקים את התשובות לרוב השאלות שעולות אצל מי שעומד ללדת בעתיד הנראה לעין. מה שחשוב לא פחות הוא שהקורסים האלה יכולים להפחית חלק נכבד מהחששות שמאפיינים כל לידה, גם מכיוון שהיולדת ובן זוגה מבינים שהם לא לבד, ושהחששות והשאלות מופיעים אצל הרבה אנשים אחרים.

בתי חולים בישראל שמעבירים קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה מוצע כיום, בוריאציה זו או אחרת, על ידי רוב בתי החולים בהם ניתן ללדת. הרשימה הבאה מציגה בפניכם את בתי החולים העיקריים שמציעים קורס שכזה, עם פרטי יצירת קשר עם בתי החולים. חילקנו את הרשימה לאזורים גיאוגרפיים, למען הנוחות שלכם.

אזור הצפון

אזור המרכז והשרון

אזור ירושלים

אזור הדרום

Exit mobile version