Site icon בתי חולים בישראל

מחלקת ריפוי בעיסוק בבית חולים

כל אדם רוצה לתפקד היטב, בחיי היום יום, אבל יש כאלה אצלם הפער בין הרצוי והמצוי גדול. ריפוי בעיסוק, טיפול הניתן בחלק מבתי החולים בישראל וגם באופן פרטי, עשוי לסיים להם. זהו מקצוע שמטרתו לשמר את רמת התפקוד או להשיב את התפקוד של האדם בעיסוקים שנחשבים למשמעותיים עבורו.

באמצעות הריפוי בעיסוק עושה האדם פעולות ומלאכות שונות, ובכך יכול להתמודד עם שורה ארוכה של בעיות: לקויות פיזיות, בעיות נפשיות, קשיים קוגנטיביים, בעיות התפתחותיות וכן הלאה. את השירות עשויים להעניק במחלקות שונות של בתי החולים, בנפרד או במקביל.

מכונים שונים של ריפוי בעיסוק מיועדים לאוכלוסיות מוגדרות, כאשר לא פעם נבנית לכל מטופל תוכנית עיסוקים משלו: בהתאם לסוג הבעיה, חומרת הקושי, הגיל או אפילו תחומי העניין שלו.

המטרה היא לא רק להביא לכך שהאדם יהיה פעיל, אלא גם שישקיע ממרצו ומזמנו בעיסוקים שכוללים מטרות, משמעויות או חשיבות כללית עבורו. הפעילות במכונים כוללים תרגולים תפקודיים, הכנת והתאמת אביזרים לתפקוד עצמאי, קבלת הדרכות לתפקוד עצמאי, ארגון של קבוצות פעילות ועוד.

במחלקות ריפוי בעיסוק ניתנים שירותים מגוונים הנוגעים לתחום הרפואי החשוב הזה, ובכלל זה אבחון בעיות וקשיים, טיפול, שיקום, ייעוץ או הדרכה. את הסיוע יכולים לקבל המטופלים בחדר בו הם מתאשפזים, בחדרים ייעודיים, בחללים נייטרליים ועוד, עם דגש על הקניית מיומנויות שילוו את האדם גם ביציאה מבית החולים.

מחלקות ריפוי בעיסוק בבתי החולים בישראל

לא בכל בתי החולים בישראל יש מחלקות ריפוי בעיסוק, כך שאם אתם זקוקים לשירותי החיוני הזה – אתם צריכים להיכן תוכלו להגיע וכיצד. הרשימה הבאה, הכוללת את פרטי המחלקות העיקריות של ריפוי בעיסוק בישראל, תוכל לסייע לכם. היא כוללת את פרטי יצירת הקשר עם כל מחלקה, כשלמען הנוחות שלכם חילקנו את הרשימה בהתאם לאזורים גיאוגרפיים שונים:

אזור הצפון

אזור המרכז והשרון

אזור ירושלים

אזור הדרום

Exit mobile version