Site icon בתי חולים בישראל

מחלקת רפואת ספורט בבית חולים

לפעילות ספורטיבית יש הרבה מאד יתרונות, מה גם שעבור לא מעט אנשים הספורט הוא לא רק דרך חיים – אלא מקצוע. למרבה הצער, פציעות ספורט נפוצות כיום בכל קנה מידה, הן פציעות נקודתיות והן נזקים הנגרמים לטווח ארוך. בדרך כלל תהיה השקעה של הפציעות האלה לתחום האורטופדיה, אם כי גם תחומים אחרים הם בגדר אפשרות (לדוגמא בעיות קרדיולוגיות).

בחלק מבתי החולים בישראל יש מחלקות ייעודיות לרפואת ספורט, שמציעות את כל הפתרונות הנדרשים בתחום: זה מתחיל עם אבחון של פציעות ופגיעות ספורט, לדוגמא שברים, קרעי גידים או רצועות, קרעי שרירים, פגיעות סחוס ועוד. כדי לבצע את האבחונים האלה יש צורך בציוד ייעודי, למשל מכונות רנטגן, אולטרה סאונד או MRI.

מה שחשוב לא פחות הוא שבמחלקות לרפואת ספורט ניתן טיפול בבעיות חמורות אלה, שמקשות על התפקידות ולעיתים מאיימות על עצם היכולת להמשיך בפעילות ספורטיבית. פגיעות רבות כוללות ניתוחים בדרגת מורכבות אלה או אחרות, תיקון רצועות, החלפת מפרק ברך, תפירת מיניסקוס קרוע, ניתוח לשחזור קרע ברצועה הצולבת בברך וכן הלאה. חלק ניכר מהניתוחים מתבצע באמצעות ארטרוסקופיה – החדרת צינורית שבקצה שלה מצלמת טלוויזיה לתוך הגוף.

דגש משמעותי אחר במחלקות האלה מושם על שיקום, כאשר בלא מעט מקרים יש צורך בתקופת שיקום ארוכה. המחלקות והמרכזים לרפואת ספורט מרכיבים פעמים רבות תוכנית שיקום מקיפה, בין אם בבית החולים עצמו ובין אם במוסדות רפואיים אחרים, למשל טיפולי פיזיותרפיה או שימוש בעזרים אורטופדיים שונים.

מחלקות/ מרכזי רפואת ספורט בבתי החולים בישראל

בין אם אתם ספורטאים מקצועיים ובין אם לא, חשוב שתכירו קודם כל מהי רפואת ספורט? כמו גם את המחלקות והמרכזים העיקריים בבתי החולים העוסקים ברפואת ספורט – שימו לב שאין בכל בית חולים פתרון ייעודי לרפואת ספורט, גם אם ניתן לקבל מענה מסוים במסגרת המחלקות הכלליות (נניח אורטופדיה).

אזור הצפון

אזור המרכז והשרון

אזור ירושלים

אזור הדרום

הוכן בסיוע אתר trail

Exit mobile version