Site icon בתי חולים בישראל

בחירת בית חולים ללידה

הלידה היא אחת החוויות המשמעותיות ביותר שעוברות עלינו, אם לא המשמעותית ביותר, בין אם היא חוויה טובה ובין אם לאו. בכדי לנסות ולהפוך את הלידה לחוויה חיובית, עד כמה שיש בכוחנו לעשות זאת,  בחירת בית החולים ללידה היא נושא חשוב.

אמנם כלפי חוץ כל בתי החולים ללידה נראים אותו הדבר, אך בכל זאת ישנם הבדלים בין אחד לשני- צורת חדרי הלידה, היחס של הצוות הרפואי אל היולדת ואל משפחתה, מספר האנשים היכולים ללוות את היולדת, תנאי השהות עם התינוקות וכדומה. מתוך עובדות אלה, חשוב מאוד שהיולדת ובן זוגה או המלווה שלה ילכו להתרשם מבתי חולים אפשריים, כדי להבחין בהבדלים, להתרשם מהיחס ולהחליט את המתאים להם ביותר.

סיור מוקדם בבתי חולים

כמה שבועות לפני הלידה המשוערת מומלץ לערוך סיור במחלקות היולדות בבתי חולים שונים. הבחירה היכן ללדת נתונה בידי האישה, אז כדאי שהיא תבחר את מה שמתאים לה. מומלץ לבדוק מספר בתי חולים ולערוך השוואה ביניהם, בטרם מגיעים להחלטות.

בסיורים האישה רשאית לשאול שאלות, לבקש בקשות, להבין, ולקבל תמיכה ועזרה בכל מה שהיא מבקשת לדעת. כמו כן חשוב לשאול על זכויות האישה, גם כיולדת וגם כמטופלת בבית החולים. סיור במחלקות יולדות חשוב גם מהסיבה שהאישה רואה את המחלקה, נכנסת לחדרי הלידה, רואה את הצוות שעובד שם ומקבלת תחושה כללית לגבי האווירה במקום, וכך היא תרגיש שהיא מגיעה למקום מוכר בשעת הלידה. כדי להשתתף בסיורים יש צורך להירשם מראש בבתי החולים בהם מעוניינים לבקר.

שיקולים בבחירת בית חולים ללידה

כיום יש היצע רב של בתי חולים המפעילים מחלקות יולדות, והתחרות ביניהם גדולה. כל בית חולים מעוניין שיבחרו ללדת בו ומציע הטבות ו"פינוקים" שונים. עוד בטרם ההחלטה, כדאי לחשוב מהם השיקולים שאנו ניקח בחשבון בעת הבחירה בבית חולים זה או באחר.

לכל אישה/זוג יש שיקולים אחרים לבחירה, כאשר באופן כללי ניתן לומר שישנם שיקולים משותפים עליהם רצוי לשים לב בבדיקת המחלקות.

Exit mobile version