כמה עולה בדיקת MRI?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כמה עולה בדיקת MRI

המאמר הזה נכתב כדי לעשות לכם סדר – נסביר לכם על עלות הבדיקה, מה זה בכלל בדיקת MRI , באילו מצבים היא חשובה מאד לביצוע, וכיצד תוכלו לשלם עליה.

האם הבדיקה עולה כסף?

כאמור מדובר בבדיקה מאד מומלצת. MRI  היא אינה פולשנית ולא מסוכנת בשום צורה, אך בשל שימוש בטכנולוגיה מצוינת וציוד מאד יקר, תהיה הבדיקה עצמה יקרה למדי. מחיר MRI יכול להגיע לסכומים משמעותיים. עקב כך פעמים רבות הרופאים לא ימהרו להמליץ עליה, וגם אם כן זמני ההמתנה לתורים עלולים להיות מאד ארוכים. לעיתים אנשים ימתינו כמה חודשים לתור. לכן חשוב לדעת מה עלות הבדיקה והאם תוכלו לעשות אותה באופן פרטי. בענייני רפואה אין לדחות את האבחון והטיפול. לכן יכול מאד להיות שעדיף לכם לעשות את הבדיקה באופן פרטי. נכון, זה לא זול, אבל זה גם לא מאד יקר. בנוסף הבדיקה תהיה לרוב חד פעמית. הכי חשוב – ישנם ביטוחי בריאות רבים שמבטחים את סוג הבדיקה הזו ויכול להיות שתהיו זכאים להחזרים משמעותיים מהביטוח.

כמה עולה בדיקת MRI

בדיקת  MRI – הסבר כללי

סריקת MRI או בעברית הדמיית תהודה מגנטית היא בדיקה ללא כאבים, לא פולשנית, ללא קרינה ולא מסוכנת שנותנת לנו תמונה מאד ברורה ורחבה על האיברים הפנימיים בגוף האדם. מכל בדיקות הדימות השונות היא הכי בטוחה, הכי מפורטת והכי מומלצת. באמצעות הבדיקה ניתן לגלות בעיות ברוב האיברים הפנימיים בגוף. כך לדוגמא יאבחנו מחלות במעי הדק, בעיות בלב ואפילו ליקויים בברך. הבדיקה מבוצעת על ידי טכנולוגיה מתקדמת המבוססת על מגנטים וגלי רדיוולכן אינה מבוססת על קרינה מסוכנת. כל התכונות האלה הופכות אותה להיות מאד פופולרית ומבוקשת ולכן זמן ההמתנה לתור יכול להיות מאד ארוך לעיתים. בארץ אין הרבה מכונים המבצעים את הבדיקה והם יהיו לרוב מאד עמוסים. ישנם מצבים רבים בהם אסור לחכות, כאן נכנס לתמונה MRI  פרטי. מחיר MRI יכול להיות בסופו של דבר הרבה יותר זול ממה שאתם מדמיינים. חשוב לבחור במוסד מתאים לביצוע הבדיקה ולבדוק עם סוכן הביטוח שלכם אם יש לכם ביטוח מתאים.

מתי חשוב לבצע בדיקת MRI

כאמור מדובר בבדיקה מאד חשובה שיכולה לתרום לאופן הטיפול ואף לקבוע לגמרי את כל פרוטוקול הטיפול במצב שלכם. במקרים בהם אתם סובלים מכאבים הבדיקה יכולה לאפשר לכם טיפול מקיף ומדויק. אבחון נכון גם יכול להיות מציל חיים במקרים מסוימים.

ישנם כמה מקרים בהם MRI  יהיה מאד משמעותי, להלן מספר דוגמאות:

פציעה או שחיקה של הברך

ברכיים הם אחד האיברים הכי רגישים והכי חשובים בגוף האדם. במידה ואתם סובלים מכאבים בברך בעקבות פציעה, שחיקה עקב ספורט בעצימות גבוהה או שימוש לא נכון בברך, מומלץ מאד לבצע MRI. בשל מורכבות מבנה הברך, יכולות לצוץ בעיות רבות שישפעו בצורה ניכרת על התפקוד ועל איכות החיים שלכם. בדיקה מוקדמת היא חשובה במקרה הזה מאד. אם לא תטפלו בהקדם הבעיה עלולה להעמיק ולהוביל למצבים מורכבים הדורשים ניתוח או טיפול ושיקום ארוכים מאד.

בדיקה מקיפה לאחד מהאיברים הפנימיים בבטן

בחלל הבטן ישנם איברים רבים החשובים בצורה קריטית לתפקוד התקין של גוף האדם. דברים כגון תפקוד כליות, לבלב וכבד הם חשובים ביותר ואינם סובלים דיחוי. גילוי מוקדם של בעיות באיברים אלה יכול להיות מציל חיים ולכן חשוב לבדוק אותם לעומק במידה ויש חשד כלשהו.

בדיקת המעי הדק

למרבה הצער, כיום אנשים רבים סובלים מבעיות מורכבות במעיים. מחלות מעיים הפכו להיות יותר ויותר נפוצות עקב אורח חיים, צורות אכילה, זיהום ועוד. גילוי מוקדם של הבעיה יכול לחסוך חודשים של כאבים והחמרת המצב. MRI למעי הדק יכול לחשוף את הנגעים שאולי קיימים במעי ולעזור לחולי קרוהן או קוליטיס בצורה ניכרת.

בדיקת שד

אחד הדברים הכי חשובים בתחום רפואת הנשים היא בדיקה חוזרת ובתדירות גבוהה של השדיים. לצערנו סרטן השד מאד נפוץ בארץ ואחת משבע נשים עלולה לחלות. גילוי מוקדם ומדויק של המצב יכול לחסוך טיפולים מורכבים ולהציל חייו ולכן אם יש סיבה לעשות בדיקה, חשוב לעשותה בהקדם.

אלה הן רק שלוש דוגמאות מבין מקרים רבים בהם הבדיקה יכולה להיות מאד חשובה.

תיאום התור

אם הרופא שלכם המליץ על בדיקת MRI סביר להניח שהשלב הבא שתעשו או כבר עשיתם הינו להתקשר לקופת החולים שלכם ולתאם את התור הקרוב ביותר האפשרי אצל מכון MRI. אך בגלל יוקר הבדיקה והביקוש המרובה שלה אתם עלולים לגלות כי התור הבא הוא רק בעוד כמה חודשים או אפילו חצי שנה. במקרה כזה אל תחכו. בענייני בריאות לגילוי ואבחון מוקדם יש חשיבות עתירה ואין להתייחס אליהם בקלות ראש. לכן ההמלצה הגורפת היא לקבוע בדיקת MRI  פרטית.

מחיר MRI פרטי

בדיקת MRI מחיר מומלץ ינוע בין 3,000-6,000 ש״ח וזאת בהתאם למיקום הבדיקה ומה היא שואפת לחשוף. כאמור, בדיקות MRI  יכולות להיעשות באיברים רבים בגוף ומחירם משתנה בהתאם למיקום הבדיקה בגוף. חשוב לקבל כמה הצעות מחיר ולבחור במקום מקצועי ומצוין לביצוע הבדיקה. חשוב לדעת כי יש ביטוחי בריאות הכוללים השתתפות בבדיקה זו, לפעמים אפילו עד שמונים אחוז ממחיר הבדיקה. אז בראש ובראשונה בדקו מה מצב הביטוח שלכם.

לסיכום, אם אתם זקוקים לבדיקה MRI  מאד יכול להיות שכדאי לעשות בדיקה פרטית. המחיר יכול להיות הרבה פחות גבוה ממה שאנחנו נוטים לחשוב, והגילוי המוקדם יכול להיות משמעותי לאין שיעור.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן