בתי חולים לילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בתי חולים לילדים:

בית חולים שניידר

בית חולים דנה

בית חולים ספרא – בבית חולים שיבא תל השומר

בית חולים מאייר

בית חולים שיקומי לילדים:

בית חולים אלין

אנחנו מטפלים בהם ונמצאים לצידם בכל עת- ואוי להורה שהם יחמקו מטווח הראייה שלו. אלה הם, כמובן, הילדים. כשאנו מרגישים שדבר מה אינו כשורה עימם, אנו ממהרים אל הרופא המשפחתי, רופא הילדים או אנשי טיפת חלב. ומה קורה כאשר המצב הרפואי של הילד מצריך, חלילה, אשפוז, ניתוח או בדיקה רפואית מעמיקה?

התשובה המיידית היא לקחת את הילד אל בית החולים. שם, ייתכן מאד שהוא יטופל על ידי רופאים מנוסים, וישוב לאיתנו במהרה. אולם, כאשר רוצים ליצור עבור הילד חוויה ולא טראומה, וכשרוצים להבטיח שהוא יטופל על ידי אנשי מקצוע המטפלים אך ורק בבני גילו, בית חולים לילדים מהווה הפיתרון האידיאלי.

קיימים כיום בארץ מספר רב של מוסדות בעלי הגדרה ברורה ביותר. הם מתפקדים כמו בתי חולים "רגילים" לכל דבר ועניין, אבל כל פריט ופריט בהם מבטא רעיון אחד: אוכלוסיית הטיפול שלהם הם ילדים, ולכן יש להתאים אליהם את הטיפולים, הצוות הרפואי ועיצוב המתחם. חיבור של כל אלה, כפי שתיווכחו בהמשך, מסייע מאד לתהליכי ההחלמה של הילד ומשפר לאין ערוך את השהות שלו שם.

מהו בכלל בית חולים לילדים?

הקטגורייה העיקרית אשר הופכת בית חולים לכזה המיועד לילדים, היא כמובן קטגוריית הגיל. ובכן, במרבית המקרים בתי חולים מסוג זה מיועדים לצעירים מגיל הינקות ועד לגיל 16. לאחר גיל זה, כמובן, עוברים הילדים למוסדות "של הגדולים".

הייחוד של בתי החולים לילדים בא לידי ביטוי בפן המקצועי שלו. לא צריך לסיים שבע שנות לימודי רפואה כדי לדעת שהבעיות הרפואיות, הטיפולים ומאפייני הטיפול משתנים בהתאם לגיל. לכן, בכל בית חולים לילדים ניתן יהיה למצוא מחלקות כביכול רגילות (אורתופדיה, כירורגיה, אונקולוגיה), אך מתוך התחשבות בייחוד של הנושאים הרפואיים אצל הילדים.

עיצוב ססגוני, יחס חם

הבדל נוסף הוא העיצוב והיחס. בית חולים מדומה בעינינו למוסד קר ומנוכר, בו הצוות המקצועי עושה את עבודתו ותו לא. בתי חולים לילדים, לעומת זאת, מתחשבים בחרדות הלגיטימיות של החולים שבאים בשעריהם, ולכן נוטים להיות מסוגננים, צבעוניים וחמים הרבה יותר- וכן עם שלל פעילויות ומשחקים המותאמים לגילאים השונים.

גם הצוות המקצועי שמאפיין בית חולים לילדים שונה במידת מה. אמנם אלה אותם בעלי תפקידים (רופאים, אחיות, וכן אלה), אבל הכשרתם כללה גם שעות אינסופיות של עבודה עם אוכלוסייה זו. מעבר לכך, ניתן למצוא בבתי החולים מורות, גננות וליצנים רפואיים, אשר נמצאים אך ורק עבור הצעירים יותר.

בתי החולים לילדים בישראל

בישראל, ניתן למצוא מספר בתי חולים אשר עונים על ההגדרות אשר הובאו מעלה. כמובן שנוח לחלק אותם על פי האיזורים השונים. איזור המרכז הוא העשיר ביותר מהבחינה הזו, וכולל את בית החולים דנה בתל אביב (חלק מבית החולים "איכילוב"), המרכז הרפואי לילדים שניידר בפתח תקווה ובית החולים לילדים "ספרא", אשר מהווה חלק מהמרכז הרפואי שיבא שבתל השומר.

איזור הצפון דליל בבתי חולים לילדים. למעשה, כלל ילדי הצפון עושים עם הוריהם את הדרך לחיפה, שם הם דורכים בשעריו של בית החולים מאייר (שגם הוא מהווה חלק מבית חולים אחר- הוא בית החולים רמב'ם). בית חולים זה מציע מחלקות, מכונים, מרפאות ויחידות המותאמים גם הם אל קהל המטופלים הצעיר.

בעיר הבירה של ישראל קיים מרכז השיקום לילדים ולנערים אשר סובלים ממוגבלות גופניות ("בית חולים אלין"). מזה למעלה מ-70 שנה מעניק בית חולים זה שירותי טיפול ואבחון לילדים אשר עברו תאונת דרכים, סובלים מנכות מולדת או מתפתחת, סובלים ממחלות קשות ועוד.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן