ניתוח קיצור קיבה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוחים הידועים בשמם הכללי "ניתוחי קיצור קיבה" הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים מאוד וחלה עליה משמעותית בקיומם. ניתוחים אלו קיימים ונמצאים בשוק הרפואה כבר למעלה מעשרים שנה. ניתוים אלו עברו לא מעט תהפוכות וטכניקות חדשות נכנסו לשימוש בארץ ובעולם.

בסקירה הנוכחית אודות ניתוח קיצור קיבה (משפחה של ניתוחים שנקראים בלשון מקצועית גם ניתוחים בריאטריים) נראה:

  • מהם הניתוחים השונים המיועדים לקיצור קיבה ומהם ההבדלים ביניהם.
  • למי הניתוחים הללו יכולים להתאים ולמי הם אינם מתאימים.
  • מה צריך לבדוק לפני שמחליטים על ביצוע פעולה כירורגית שכזאת.
  • היכן ניתן לעבור ניתוחים אלה (באילו בתי חולים).

טכניקות ניתוחיות מתקדמות

כיום, ניתוח לקיצור קיבע נעשה על פי רוב בטכניקה חדשנית, כאשר אין צורך לבצע חתכים משמעותיים ואין צורך בפתיחת בטן כפי שהיה מקובל בעבר. בחלק ניכר מהניתוחים הטיפול נעשה באמצעות חתכים קטנים ושימוש במצלמה זעירה לצורך ליווי ההליך מבחינה וויזואלית.

היתרון של טכניקות הניתוח החדשות מתחיל בכך שקיים סיכון קטן הרבה יותר להתפתחות זיהום. בנוסף, גם זמן האשפוז קצר וגם תופעות לוואי אחרות נעשו פחות נפוצות. בין הטכניקות של ניתוחי קיצור קיבה בימינו ניתן למצוא:

  • ניתוח השרוול – מטרת הניתוח היא להקטין את הקיבה באמצעות יצירת מעין שרוול. חלק משמעותי מהקיבה למעשה מסולק מהגוף כך שהמנותח מרגיש הרגשה של שובע בתוך זמן קצר. תחושת השובע, שנשענת גם על הורדת הורמון הרעב וגם על הקיטון בנפח הקיבה מסייע להפחתה מהירה ומשמעותית במשקל. לעומת סוגי ניתוח וותיקים, אין כך השפעה על יכולת הספיגה של המעיים, כך שחלק ניכר מהסיכונים בניתוחי קיצור קיבה שהיו ידועים בעבר כבר עברו מן העולם.
  • ניתוח מעקף – גם בניתוח זה המטרה היא להקטין את נפח הקיבה. עם זאת, כאן ישנה השפעה גם בהקטנת יכולת הספיגה של חומרים שונים מהמזון. תוך כדי הניתוח מבצעים חיבור בין חלק קטן מהקיבה לבין המעי.
  • ניתוח טבעת – ניתוח זה משפיע על הקיבה באופן עקיף ולא ישיר. במקום להסיר חלק מהקיבה או לבצע מעקף מכניסים לגוף טבעת מיוחדת, שניתן למלאה בנוזל. הטבעת, כאשר היא ממולאה בנוזל, יוצרת הקטנה של הקיבה, פעולה שמונעת אכילה מהירה ומרובה. יתרונו של התהליך הוא בכך שניתן לבצע שינוי של גודל הטבעת ואף ריקונה המלא, בלי צורך בניתוחים חוזרים.

למי זה מתאים

הניתוחים השונים לקיצור קיבה מיועדים לטיפול באנשים הסובלים מבעיה חמורה של השמנה. לא מדובר בטיפול שמתאים לאנשים עם עודף משקל סתם. כיום, הקריטריונים המקובלים הם מסת משקל גוף (BMI) של 35 ומעלה.

כאשר מדובר במטופל שחולה במחלות מסוימות כגון סוכרת, שומנים בדם וכדומה, הניתוח מאושר על פי סל הבריאות לאנשים שמדד ה-BMI שלהם עומד על 35 ויותר. במידה ולא נצפות מחלות הנלוות להשמנה מוגזמת, הניתוח יאושר לבעלי BMI של 40 ויותר.

בהתאם למצב הרפואי

במידה ובוחרים לעבור את ההליך הניתוחי של קיצור קיבה יש לערוך אבחון מדוקדק של מצב הבריאות הכללית ואין זה משנה באיזה סוג ניתוח מדובר. לפני קבלת החלטה כדאי מאוד לוודא שנעשו ניסיונות שמרניים להפחתה במשקל ורק אם אלו כשלו, הניתוח יכול להיות פתרון מתאים. כדאי לשים לב שגם כיום, לאחר הפחתת רמות הסיכון למטופל, מדובר בטיפולים שחלקם בלתי הפיכים, חלקם כוללים תופעות לוואי ויש גם סיכונים נוספים.

ניתוחים לקיצור קיבה ניתן לבצע הן בבתי חולים ממשלתיים, הן באלה של קופות החולים וכן גם בבתי חולים פרטיים. בשנים האחרונות נכללו קבוצות נוספות של אנשים לאלה שרשאים לעבור את הניתוח תחת המטריה של סל הבריאות, עם דגש על חולי סוכרת שחווים הטבה מידית במצב המחלה לאחר הטיפול.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן