בית חולים סיעודי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ברור כי להיות קשיש אינו דבר פשוט. עם השנים, יכולת התפקוד של האדם קטנה בעשרות מונים. כל פעולה, פשוטה ככל שתיראה, כרוכה במאמץ רב עבורו, ובחלק גדול מהמקרים הוא נדרש לסיוע של מטפל או בן משפחה. עם זאת, לא פעם הקשיים באים לידי ביטוי גם בהיבט נוסף: מצבו הבריאותי של הקשיש.

כאשר הסיבה לחוסר התפקוד של הקשיש היא בעיה רפואית כלשהי (למשל: בעיות לב, תפקוד כליות שאינו תקין, בעיות בנשימה), ברור כי עליו להיות לא רק במוסד אשר ייתן מענה לצרכיו התפקודיים, אלא גם יתמודד עם הבעיות הרפואיות. בית חולים סיעודי הוא המקום הזה בדיוק.

איפה ניתן למצוא בית חולים סיעודי?

ברמה הכללית, בית חולים סיעודי הוא כזה שבו ניתנים שירותים רפואיים מקיפים בו זמנית עם טיפול והשגחה צמודה. ניתן למצוא בתי חולים המיועדים למטרה זו בלבד, וכן מחלקות מסוימות בבתי חולים כלליים יותר. לעיתים, בית החולים הסיעודי יימצא גם בתוך מוסד גריאטרי, לרבות בית אבות או מוסד לדיור מוגן.

השהות בבית החולים הסיעודי משתנה, כמובן, מקשיש לקשיש ובהתאם לנסיבות המקרה. אשפוז יכול להיערך מספר ימים, עד לפיתרון בעיה רפואית מיידית, וגם לתקופה של מספר חודשים או שנים – כפי שקורה במקרים השיקומיים, למשל.

הטיפול הרפואי בבית החולים הסיעודי

יש להדגיש כי בית חולים סיעודי משמש בית חולים לכל דבר ועניין. בדיקות תקופתיות או שגרתיות, ניתוחים, יחידות לטיפול נמרץ, שירותי רפואה מונעת, התמחויות בענפי הרפואה השונים (אורתופדיה, אונקולוגיה) – את כל אלה נמצא בתוך בית חולים סיעודי.

בדרך כלל, לכל אחד מהמאושפזים בבית חולים מסוג זה, ובמיוחד לשיקומיים שבהם, מוצמדת תוכנית טיפולים אישית, וכן רמת השגחה הנקבעת על פי יכולתו התפקודית בכל רגע נתון.

שירותים נוספים הנערכים בבית חולים סיעודי

בית חולים סיעודי מציע עבור הקשיש מגוון רחב של פעילויות ושירותים. בית חולים שכזה יכלול כמעט תמיד חדרים מאובזרים היטב, וזאת על מנת לתת מענה הולם לכל אחד מהקשישים המשתכנים שם. ארוחות ניתנות על בסיס קבע (לעיתים בתוספת תשלום), וכן טיפולים אישיים, לרבות רחצה, כביסה וכן הלאה.

מעבר לכך, מכיוון שחלק לא מבוטל מן החולים מבלים במוסד מסוג זה פרקי זמן ארוכים, ניתן דגש גם על הנעמת זמנם. בתי חולים סיעודיים רבים מציעים חוגים, פעילויות העשרה, משחקים, ספרייה, טיולים ושאר אטרקציות עבור הקשישים המתאשפזים בהם.

ומה באשר לעלויות?

ניתן לטעון כי עלות אשפוז בבית חולים סיעודי תהיה גבוהה יותר מאשר בית חולים "רגיל", וזאת עקב סיבות ברורות. אחרי הכול, ברור שטיפול סיעודי צמוד מצד הצוות של בית החולים מצריך לא מעט משאבים וכוח אדם.

בדרך כלל, המדובר הוא בסכום חודשי הנע בין 10,000 ל-20,000 ש'ח, ומשתנה על פי נסיבות המקרה. עבור כל אותם קשישים שסכומים אלה אינם ריאליים עבורם, קיימת לעיתים השתתפות בחלק מעלות השהות – בין אם מטעם קופת החולים, בין אם מטעם ביטוח ובין אם באופן פרטי.

כוח האדם בבית חולים סיעודי

הזכרנו כבר שבית חולים סיעודי צריך לכלול בתוכו מגוון גדול של שירותים, ולכן כוח האדם שלו נוטה להיות גדול באופן יחסי. ראשונים יש להזכיר את הרופאים, אשר מגיעים מכל מקצועות הרפואה. רובם, אגב, מחזיקים בניסיון רב שנים של טיפול באוכלוסייה הגריאטרית.

בנוסף אליהם, יכלול כל בית חולים סיעודי גם צוות מסור של אחים ואחיות, כמו גם מטפלים ומטפלות אישיות, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק וכן הלאה. המטרה המשותפת שלהם היא להיות זמינים עבור הקשישים בכל רגע נתון.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן