בנק דם טבורי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מאז שנות ה-90, עת נכנסו לפעולה בנקי דם טבורי, השתנו חוקי המשחק מבחינה רפואית. כיום, כשידוע כי מדם זה, המופק מחבל הטבור של הילוד והשליה, ניתן ליצור תאי גזע, ברורים גם השימושים שלו בהתמודדות עם מחלות המטולוגיות רבות, לרבות אנמיה פנקונית או לוקמיה. מה מבוצע בבנקים אלה? ומהם הבנקים הקיימים כיום בישראל?

על בנקי דם טבורי

בנקאי דם טבורי, אם כן, הוא מאגר רחב של מנות דם טבורי, המשמשות, בדרך כלל, להשתלה עתידית. עבור היולדות, עומדות כיום שתי אפשרויות: הראשונה היא לתרום את הדם לבנק הציבורי, כך שבעתיד יוכלו להשתמש במנה זו אחרים, אפילו ממדינות אחרות בעולם. אפשרות אחרת, הכרוכה בתשלום נכבד, היא לשמר את מנת הדם בבנק פרטי, כך שרק אחד מבני משפחתה יוכל, בעתיד הנראה לעין, להיעזר במנה.

חשוב להדגיש כי בנקי דם טבורי, מעבר לפעולת האיסוף (שנדרש שתהיה קצרה ובטוחה), עורכים גם בדיקות לכל אחת ממנות הדם, ואלה מוקפאות, לאחר מכן, בטמפרטורה של מאות מעלות מתחת לאפס.

מכוני בנק דם טבורי בישראל

לפני שנסקור את בנקי הדם הטבורי בישראל, ראוי לציין כי איסוף תרומות דם טבורי נעשה בישראל גם במסגרת הבנק של מגן דוד אדום. בנק זה אוסף תרומות, מפעם לפעם, באמצעות המרכז הרפואי ע'ש אדית וולפסון, בית החולים ליולדות ליס של המרכז הרפואי סורסקי, המרכז הרפואי לגליל העליון בנהריה והמרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים.

הבנקים המרכזיים החשובים האחרים הם:

אזור המרכז והשרון

  • בנק דם חבל טבור – בית החולים תל השומר (בשיתוף "טבורית") – דרך שיבא 2, רמת גן. טלפון: 1-700-500-117.
  • דם טבורי – הבנק החברתי הראשון בעולם – רחוב הארד 7, רמת החייל, תל אביב. טלפון: 03-6588655 או 1-800-80-81-82.
  • טבורית (בנק פרטי, בשיתוף בית החולים שיבא) – רחוב הנביאים 55, רמת השרון. טלפון: 1-700-500-117.
  • קריוסל (בנק פרטי בשיתוף בית החולים איכילוב) – רחוב שנקר 14, הרצליה פיתוח. טלפון: 09-9519595.
  • תא לחיים (חברת מדיפרייז, בשיתוף המרכז הרפואי הדסה) – רחוב החילזון 3, רמת גן. טלפון: 1-700-700-577.

אזור ירושלים

  • בדמייך חיי – המאגר הציבורי לדם טבורי – רחוב המרפא 5, הר חוצבים, ירושלים. טלפון: 02-6499899.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן