בחירת בית חולים לניתוח

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניתוח הנו פעולה כירורגית פולשנית, אשר מתבצעת לשם הטבת המצב הרפואי של המנותחים. גם במקרים בהם נוטלים איבר מגוף של אדם חי ובריא לצורך השתלה בגוף של אדם חולה, הפעולה היא כירורגית.

במהלך הניתוח נעשה חתך ברקמות הגוף ויתכנו גם תיקונים ושינויים במבנה האנטומי של גוף האדם. ביצוע ניתוחים שייך לתחום הרפואה הנקרא "כירורגיה" כאשר ישנם ענפי משנה של כירורגיה (כירורגיה פלסטית, נוירוכירורגיה, אורתופדיה וכדומה) שמבצעים ניתוחים שונים באופן שגרתי.

ניתוחים כירורגיים הם דבר קריטי בביטחונו הבריאותי של אדם ובשלומו, והם צריכים להיעשות בזהירות רבה, על ידי מומחים בתחום, על מנת שלא לפגוע במנותחים. במידה וניתוח לא מצליח, האדם עלול לשלם בבריאותו ואפילו בחייו. אי לכך חשוב מאוד לבחור בית חולים טוב בו נערכו בעבר ניתוחים דומים למה שהאדם צריך לעבור, בהצלחה יתרה ומבלי שהייתה פגיעה בבריאותו של המנותח. בחירת בית חולים לניתוח צריכה להיעשות בשיקול דעת וכובד ראש.

זכות המנותח העתידי לבחור בית חולים

כיום, על פי חוק בריאות ממלכתי, כל אדם שעתיד לעבור ניתוח זכאי לבחור באיזה בית חולים הוא ינותח- בית חולים ציבורי או פרטי. זכותו של אדם לערוך "מחקר" מקדים ולסקור את בתי החולים השונים אשר מבצעים ניתוחים כמו זה שהוא עתיד לעבור.

זכותו של המנותח העתידי להתעניין בטיב הרופאים המנתחים בבתי החולים ואף לבחור לעבור את הניתוח אצל אחד מהם. ניתן לבקר בבתי החולים ולראות באופן פיזי את חדרי הניתוח ואת המחלקות השונות בטרם נעשית הבחירה בבית חולים לניתוח.

על מה לשים דגש בעת הבדיקה של בתי החולים?

  • מספר הניתוחים כמו הניתוח המסוים אשר נערכו בבית החולים.
  • מי הם הרופאים המנתחים ומהי התמחותם?
  • כמה אחוזי הצלחה היו באותם הניתוחים?
  • כמה אחוזי תמותה היו?
  • מהם תנאי האשפוז במחלקות לאחר הניתוחים?
  • מהי מדיניות המעקב והטיפול בבית החולים לאחר הניתוח?

בתי חולים ציבוריים

על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, מפוזרים ברחבי הארץ עשרות בתי חולים ציבוריים שפותחים את שעריהם לציבור הרחב. בתי החולים האלה ממומנים מכספי המדינה והשירותים הניתנים בהם- ייעוץ רפואי, טיפולים וניתוחים, ניתנים לחולים כאשר הם משתתפים בעלות סמלית בלבד (טופסי 17).

בבתי חולים ציבוריים עובדים רופאים מומחים מכל התחומים, בעלי שם בעולם הרפואה. כמו כן, מתבצעים ניתוחים מכל הסוגים על ידי מיטב המנתחים בארץ. במידה והניתוחים חייבים להתבצע בדחיפות, החולים ייכנסו לחדרי הניתוח ללא צורך בהמתנה, אך במידה והניתוחים אינם דחופים, רשימת ההמתנה עשויה להיערך על פני כמה חודשים.

האדם שעתיד לעבור ניתוח יכול לבחור באיזה בית חולים הוא ינותח, כאשר קופות החולים מחויבות לאשר לו כל בית חולים שיבחר, בתנאי שהוא עובד במסגרתן, ללא כל חשיבה כלכלית.

בתי חולים פרטיים

במדינת ישראל של העשורים האחרונים קמו מספר לא קטן של בתי חולים פרטיים, כגון" אסותא", "נ.א.ר.א", "מדיקל סנטר" ועוד, שנותנים את אותם השירותים הרפואיים כמו בבתי חולים ציבוריים, רק שכאן החולה הוא זה שצריך לשלם את עלות הטיפולים, האשפוזים או הניתוחים.

העלות יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים ואף יותר. לאדם בעל פוליסת ביטוח, מגיעים החזרים חלקיים/מלאים על הוצאות הניתוח והאשפוז, בהתאם לתנאי הפוליסה. בתי החולים הפרטיים מעניקים שירותים רפואיים ברמה גבוהה מאוד, תנאי אשפוז איכותיים- פרטיים או מספר קטן של אנשים בחדר וחדרי ניתוח מאובזרים היטב בכל הציוד הרפואי הנדרש.

האדם שעתיד לעבור את הניתוח יקבל תאריך קרוב לניתוח ללא צורך בהמתנה והוא יוכל לבחור איזה מנתח יבצע את הניתוח.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן