טיפול באבנים בכליות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אבנים בכליה הוא אחד המצבים הרפואיים המורכבים ביותר שיש. המדובר הוא בגבישים קטנים, אשר נוצרים מחומרים שונים הנמצאים בשתן, וגדלים עם הזמן במימדי ענק. אבנים בכליה טומנות בחובן השלכות רפואיות שהן הכול חוץ מנעימות: הן מביאות לכאבים באזור המותן או המפשעה, עלולות להביא לחסימה של הכליה, הופכות את השתן לדמי ואף עלולות לפגוע בתפקוד שלה באופן מהותי.

העובדות מראות שכ-12% מבין הגברים וכ-7% מבין הנשים עלולים לסבול מאבנים בכליה, בשלב זה או אחר של חייהם. היות והמצב רק מחמיר בהיעדר טיפול רפואי הולם, נדרש לשאול מהן האפשרויות העומדות בישראל לצורך זה.

מאפייני הטיפול באבני הכליה

מוסדות המציעים שירותים הנוגעים לאבני הכליה יפעלו לרוב בשני מישורים עוקבים. הראשון הוא אבחון הבעיה, דבר שאינו מובן מאליו כלל וכלל (הגם שלעיתים האבנים מתגלות תוך הדמיית הגוף למטרה אחרת). ככלל, אבנים קטנות, שגודלן פחות מחמישה מילימטרים, אינן נותנות או אותותיהן, אך כמחצית מהן גודלות לגודל שמביא לכאבים. אבחון ממוקד של הבעיה, המתבצע לאחר דיווח ראשוני של המטופל על אי הנעימות, הופך למשמעותי במיוחד.

כשמדברים על טיפול באבנים בכליה, מתכוונים לשלוש גישות עיקריות, הניתנות במסגרת הרפואה הקונבציונלית. הטיפול הראשון הוא ריסוק אבנים חוץ גופי. זהו טיפול שאינו פולשני, אך כזה הנעשה בהרדמה מלאה. הבסיס שלו הוא מכונה, שיוצרת גלי הדף שמרסקות את האבנים. הטיפול יעיל במיוחד באבנים קטנות.

שיטת הטיפול השניה עונה לשם אורטרוסקופיה, והיא מבוססת על החדרת מכשיר קטן, דרך השופכה, בפעולה המזכירה צינתור. ריסוק האבנים נעשה לרוב באמצעות סיבי לייזר, המוחדרים באמצעות האורטרוסקופ. הגם שאחוזי ההצלחה של טיפול זה גבוהים במיוחד, הוא כרוך באי נעימות גדולה יותר מאשר דרך הטיפול הראשונה, ולו מכיוון שמדובר כאן בפעולה פולשנית.

גישת הטיפול השלישית כוללת ניתוחים כירורגיים להוצאת האבנים, על בסיס הגישה המילעורית. היא מתאימה במיוחד לאבנים גדולות, שלא ניתן לטפל בהן בדרכים שהוזכרו. הניתוח נעשה באמצעות חיתוך במקום המתאים בגוף, והחדרת מכשיר ריסוק לאזור הכליה. אחוזי ההצלחה כאן הם הגבוהים ביותר מבין הטיפולים, אך תופעות הלוואי משמעותיות, והסיכונים קיימים.

מוסדות המציעים טיפול באבני כליה בישראל

בישראל, ניתן לעבור טיפולים באבני בשתי דרכים עיקריות: הראשונה היא באמצעות בתי החולים הציבוריים, לרוב במסגרת מחלקת אורולוגיה הפועלת בהם. האפשרות האחרת היא במרכזים רפואיים פרטיים, בהם מגוון האפשרויות נוטה להיות גדול יותר. מבחינת תג המחיר, ברור שהכף נוטה לכיוון בתי החולים הציבוריים, בהם התעריף עבור הטיפולים זול יותר.

לפניכם רשימה של המוסדות הרפואיים המרכזיים בישראל המציעים טיפול באבני כליה, כולל פרטי יצירת הקשר עם כל אחד מהם. לנוחיותכם, הרשימה מחולקת על פי אזורים גיאוגרפיים:

איזור הצפון

  • מחלקת אורולוגיה – הקריה הרפואית לבריאות האדם – רחוב העליה השניה 8, חיפה. טלפון: 04-8541891 או 1-700-505150 (מוקד זימון תורים).
  • המכון לנפורולוגיה ויתר לחץ דם – המרכז הרפואי בני ציון – רחוב גולומב אליהו 47, חיפה. טלפון: 04-8359220.
  • מחלקת אורולוגיה – מרכז רפואי העמק – שדרות יצחק רבין, עפולה. טלפון: 04-6494306.

איזור המרכז והשרון

  • מכון נפרולוגיה – המרכז הרפואי אסף הרופא – כביש 44, צריפין, באר יעקב. טלפון: 08-9779383.
  • המרכז לטיפול באבני כליה – הרצליה מדיקל סנטר – רחוב רמת ים 7, הרצליה. טלפון: 09-9592555.
  • היחידה לאורולוגיה זעיר פולשנית – מרכז רפואי רבין ביילינסון השרון – רחוב קקל'ן 7, פתח תקווה. טלפון: 03-9372372 או 03-9376666 (מוקד זימון תורים).
  • המערך הכירורגי – בית חולים שיבא תל השומר – דרך שיבא 2, רמת גן. טלפון: 03-5302413.
  • אורומדיק – מרכז רפואי אורולוגי בבית החולים אסותא רמת החייל – רחוב הברזל 20, תל אביב יפו. טלפון: 03-7645160.
  • מחלקת אורולוגיה – המרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי – רחוב וייצמן 6, תל אביב יפו. טלפון: 03-6973359.

אזור ירושלים

  • היחידה לטיפול באבני כליה – המרכז הרפואי הדסה – הדסה עין כרם, ירושלים. טלפון: 02-677061 או 02-5842111 (זימון תורים).

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן