שפע של פתרונות נגישות לגיל הזהב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מעלוני נגישות, מעליות ביתיות ומעליות לנכים

לייעוץ ללא התחייבות התקשרו: 072-2570470


גיל הזהב הוא תקופה שעשויה להיות קסומה, אבל גם שנים בעלות פוטנציאל להיות מאתגרות במיוחד. רבים מבני גיל הזהב סובלים מהזדקנות של מערכות הגוף, בין אם עקב מחלה, תפקוד קוגניטיבי לקוי או כל דבר אחר. הם יכולים לקבל טיפולים בבתי החולים, או לחלופין לעבור למוסדות המיועדים לאוכלוסייה המבוגרת (בעיקר בתי אבות ומוסדות לדיור מוגן).

אבל מה אם אותם קשישים רוצים לשמור פחות או יותר על סביבת המחייה הקיימת שלהם, אליה הם רגילים ואותה הם אוהבים? במקרה הזה, יש לא מעט פתרונות. אמצעי נגישות לבני גיל הזהב יכולים לשדרג את חוויית המגורים שלהם ולשנות עבורם את החיים מהקצה אל הקצה.

מעלון ומעלית הידראולית

חלק מרכזי מאוד בקשיים של רבים מבני גיל הזהב הוא לבצע פעולה של עלייה וירידה במדרגות, שהיא מורכבת בכל קנה מידה מבחינה פיזית. אם נדרש מעבר בין מפלסים, יש אפשרות להתקין מעלון (מעלית ביתית) – כאשר כיום כמעט אין צורך בעבודות תשתית או אפילו בפיר לצורך ההתקנה. את המעלונים ניתן להתקין בחללים פנימיים או חיצוניים, גם אם אין אפשרות בפועל להתקין מעלית "רגילה".

מעלית הידראולית למבני מגורים היא פתרון מצוין נוסף, בעלות סבירה בהחלט. את המעלית אפשר להתקין בצורה פשוטה, גם כאשר הפיר צפוף מאוד וללא צורך בחדר מכונה. היתרון המרכזי של המעלית ההידראולית בהשוואה לזו הביתית הוא, שהשטח של תא הנוסעים שלה גדול, כך שהיא יכולה לשמש בקלות קבוצה גדולה של אנשים.

מדרגונים

את הסקירה אנחנו ממשיכים עם מדרגונים, אשר גם הם משמשים בדרך כלל לצליחה של אתגר המדרגות.

מדרגון כיסא, כשמו כן הוא, מבוסס על כיסא הנע לאורכה של מסילה. אפשר למצוא כיום מדרגונים ישרים או מתעקלים, לסביבה פנימית או חיצונית. תפעול המדרגונים נעשה בצורה פשוטה – בלחיצת כפתור הנמצא על גבי הכיסא או לחלופין תוך שימוש בשלט ייעודי.

הקמת מדרגונים הפכה בשנים האחרונות לפשוטה מאין כמוה, כך שגם כאן אין צורך בעבודות תשתית מורכבות.

מדרגון משטח פועל על פי אותו עיקרון, אלא שבמקרה הזה מחליף משטח ישר את הכיסא. המדרגון מאפשר תנועה בעמידה או על גבי כיסא גלגלים, מה שפחות ישים במקרה של מדרגון כיסא.

עם זאת כן תוכלו למצוא כיום  מדרגוני משטח, המגיעים עם כיסא מתקפל, כך שהאדם המבוגר יכול לבחור במה להשתמש בכל רגע נתון.

כיצד ניתן להנגיש מבנים?

הפתרונות שהוזכרו כאן הם מהחשובים ביותר בעולם הנגשת המבנים, אבל כמובן שלא היחידים. אפשר לחשוב במקביל על כיסאות גלגלים, מעקות או אפילו אביזרים אורתופדיים פשוטים יותר. כך או כך, האתגר העיקרי הוא להתאים באופן מלא את פתרון הנגישות על פי המצב הפיזי של האדם המבוגר, הקשיים שהוא סובל ממנו, המאפיינים של סביבת המגורים וכן הלאה.

לאחר שבוחרים בפתרון נגישות מתאים, קשה לדמיין איך מסתדרים בלעדיו. לכן ברור מדוע בני גיל הזהב מעוניינים בשקט נפשי. חברה המשווקת מוצרים כולל התקנה עם אחריות, ושירותי תיקונים ותחזוקה 24/7 של המוצרים במידת הצורך.

אולי יעניין אתכם גם:

מחלות גסטרואנטרולוגיה בבית חולים

ביקור רופא – מרכז רפואי לרפואת חירום

טיפולים ביולוגים בבתי חולים בישראל

מחפשים פתרונות נגישות לבית?

למגוון אפשרויות התקשרו: 072-2570470

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן