הפנייה לנשים הרות לחדר המיון בבית חולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפנייה של נשים בהריון לחדר המיון

הפנייה של נשים בהריון לחדר המיוןתקופת ההיריון היא תקופה עמוסה שינויים גופניים וגם לחצים עבור האישה. ככל שההיריון מתקדם ומועד הלידה מתקרב, כך מפלס המתח של האישה עולה.

כל תסמין שמופיע עשוי להעלות סימני שאלה רבים, כשהרצון הברור הוא לא לפגוע באישה וכמובן שגם בעובר. התוצאה: נשים רבות מחליטות לפנות לחדר המיון בבית חולים, כדי לוודא שהכול מתנהל כשורה. האם הן צריכות לשלם על הביקור הזה?

המצבים בהם ניתן פטור מתשלום אגרת המיון

אישה בהריון שמקבלת מהרופא הפנייה לחדר מיון, עם טופס התחייבות רלוונטי לתשלום, הרי שהאישה אמורה להיות פטורה מעלות האגרה. בחלק מהמקרים, האישה יכולה לקבל פטור מהאגרה גם כשהיא מחליטה להגיע לחדר המיון על דעת עצמה. בקופת חולים מכבי, ניתן פטור מלא מתשלום האגרה במקרה של חוסר תנועת של העובר החל מהשליש השלישי של ההיריון, אך רק כאשר מסתמכים על אבחנה רפואית.

נשים הרות המדממות באופן מאסיבי הן תרחיש נוסף בו המבוטלת לא אמורה לשלם. במכבי שירותי בריאות עשוי להינתן פטור חלקי מתשלום האגרה עבור חבלת בטן בהריון החל מהשבוע ה-20, וזאת בתנאי שההגעה למיון נעשית בשעות בהן המרכז הרפואי של קופת החולים אינו פעיל.

בשירותי בריאות כללית מציעים שירות די ייחודי, במסגרתו נשים בהריון הניגשות למיון נשים בכל אחד משלבי ההיריון בשעות בהן המרפאה של כללית סגורה תקבלנה את הטיפול בחדר המיון בלי שהן צריכות לשלם את אגרת המיון.

ההטבה הזו ניתנת מבחינה מעשית בין השעות שבע בבוקר לשבע בערב בימי אמצע השבוע, החל מהשעה משתים עשרה בצהריים בשבתות ובחגים ועד לשעה שבע בבוקר למחרת השבת או החג. החל מהשבוע הארבעים תקבל האישה את הפטור מהאגרה בלי קשר למועד בו היא פונה למיון, גם אם אין לה צירי לידה.

במקרה של קופת חולים מאוחדת התרחיש העיקרי שמקנה את אותו פטור מיוחל בתשלום המיון הוא צירי לידה. באתר של קופת חולים לאומית לא מצאנו התייחסות לתרחישים בהם ניתן פטור חלקי או מלא בהגעה למיון. אנחנו מסיקים בהתאם לכך שהמדיניות היא בהתאם למדיניות הכללית ביחס לשאלת המיון וההיריון.

סוג הביטוח המשלים בהחלט משפיע

אי אפשר לספק תשובה חד משמעית לגבי השאלה שבכותרת, שמשתנה בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה וגם המאפיינים של הביטוח המשלים שהאישה מחזיקה בו. ככל שהביטוח מקיף יותר כך גדלים הסיכויים שהכיסוי שהאישה תקבל בעת הצורך יהיה גבוה יותר. כך גם התרחישים בהם יוכל הביטוח הרפואי להיכנס לתמונה עשויים להיות מרובים.

מומלץ לברר את הזכויות במסגרת הביטוח המשלים של קופת החולים, ולא להמתין לרגע האחרון, אפילו טרם הכניסה להריון או לחלופין בתחילתו: הסיבה היא שמפלס הלחץ המאפיין את שלבי ההיריון המאוחרים לא תורם לקבלת ההחלטות. כך או כך, זכרו כי בריאות האישה והעובר חייבים להיות מעל הכול חשובים יותר מכל שיקול כספי.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן