בית חולים מאייר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בית חולים רמב"ם

זה לא סוד שצפון ישראל הוא מקום מצויין לגידול ילדים. השקט, הנופים, תנאי המחייה הנוחים והעלויות הזולות באופן יחסי מושכות אל יישובי וערי הצפון אלפי משפחות חדשות מדי שנה. כשזה נוגע לבריאות הילדים אשר מגיעים לאיזור זה (ועל אחת כמה וכמה אצל תושבים "ותיקים"), יש צורך בבית חולים אשר יעניק מענה מלא ואיכותי לאוכלוסייה צעירה זו.

בית חולים מאייר הוא חלק מבית החולים רמב'ם, המרכזי בבתי החולים בחיפה. הוא למעשה בית החולים היחידי בצפונה של מדינת ישראל, וככזה משרת אוכלוסייה רחבה של לא פחות משני מיליון איש. וכל זה התחיל, איך לא, ממחלקה קטנה.

ההיסטוריה של בית חולים מאייר לילדים

ב-1947, שנה לפני שמדינת ישראל בכלל הוכרזה ככזו באופן רשמי, הוחלט על פתיחתה של מחלקת ילדים בבית החולים רמב'ם. אולם, כשיותר ויותר צעירים נפלו למשכב, נוצר צורך מהותי להגדיל את המחלקה. מיטות חדשות הובאו, חדרים פונו, אבל הרושם הכללי היה של פיזור. במילים אחרות: חדרי הילדים השונים היו רחוקים אחד מן השני, נמצאים כל אחד בחלק אחר של בית החולים.

ב-1985, בעזרת תרומה נדיבה של המיליונר מנשה מאייר (על שמו קרוי בית החולים, כמובן), החל תהליך בנייתו של בניין נפרד שישרת את הילדים החולים ובני משפחתם. כעבור שנתיים הושלם התהליך, ובניין חדש של שתי קומות עמד לרשות משפחות הצפון. בשנות ה-90 נוספו עוד מספר קומות למתחם, דבר שהגדיל את מספר המחלקות והטיפולים הפוטנציאליים.

בית החולים מאייר: משנות ה-2000 ועד היום

פיתוחו של בית החולים מאייר המשיך גם במילניום הנוכחי. בתחילת שנות ה-2000 שופצו מחלקות רבות (לרבות מרפאות החוץ, הטיפול הנמרץ והמחלקה ההמטו-אונקולוגית) ונוספו יחידות חשובות (מלונית להורים, מכון גנטיקה ועוד).

היום, כולל המתחם הענק שש קומות ייעודיות, בהן למעלה מ-125 מיטות אשפוז. המיטות מפוזרות בין 6 מחלקות אשפוז ומיון לאוכלוסייה הצעירה (עד גיל 16), וזאת בנוסף לעשרים יחידות מקצועיות אחרות.

המחלקות השונות של בית החולים

על מנת להעניק מענה רפואי מלא לכל אחד מילדי הצפון, כולל בית החולים מאייר מספר רב של מחלקות, יחידות ומכונים המותאמים לרפואת ילדים במידה מקסימלית: טיפול נמרץ ומיון, אורולוגיה, אורתופדיה, כירורגיה, נוירולוגיה, המטולוגיה, אונקולוגיה, הפרעות שינה, סוכרת והשמנה – והרשימה עוד ארוכה.

הטיפולים השונים בבית החולים נערכים באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם, אשר גם הוא פועל יוצא של השיפוצים הרבים שנערכו במקום.

צוות הרופאים של בית החולים מאייר

בבית החולים מאייר לילדים ניתן למצוא כ-60 רופאים מומחים ומתמחים, אשר עוסקים בכל התחומים שהוזכרו להלן. מעבר לכך, מונה צות העובדים כ-150 אחיות, צוות פרה רפואי וכן צוות ניהול ואחזקה. בסך הכל מועסקים בין כתלי בית החולים למעלה מ-300 עובדים- כולם בעלי ניסיון רב בעבודה עם ילדים.

מעבר לכך, דגש רב בבית החולים מושם על מחקר בנושאים רפואיים המאפיינים ילדים. בית החולים עובד בשיתוף פעולה עם הטכניון, במסגרתו מועסקים רבים מעובדיו בתפקידי הוראה בפקולטה לרפואה. במהלך השנים, נערכו בבית החולים מחקרים רפואיים מקיפים, שזכו לתהודה רבה בארץ ובעולם.

הדגש: יצירת אווירה חמימה לילדים

חשוב לזכור כי בית החולים הוא אחד המקומות המאיימים ביותר במוחו של כל ילד או ילדה. על מנת להקל על החוויה ולו במעט, בתי חולים לילדים, וביניהם בית החולים מאייר לילדים שמים דגש רב על יצירת הסביבה המתאימה לילדים: מתחם בית החולים מעוצב באופן צעיר, כולל פעילויות המותאמות לילדים וכן מספר חדרי משחקים.

כך, הביקור הבלתי נמנע בבית החולים הופך לפשוט הרבה יותר, דבר המעניק שקט וביטחון לילד ולהוריו.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן