חוות דעת רפואית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת בעיקרה היא הצגת עמדה מסוימת בנושא מסוים על ידי אדם מומחה באותו תחום. לרוב העמדה מנוסחת בכתב כדי שתהיה אסמכתה לדברים.

במרבית המקרים המומחה אינו הגוף שיוזם את כתיבת חוות הדעת אלא הבקשה מגיעה מגורם אחר שזקוק לה. גורמים שונים מבקשים חוות דעת במגוון תחומים, כמו אנשים חולים שנזקקים למסמך שמציג חוות דעת רפואית על מצבם הרפואי, וועדות שבוחנות נושאים מסוימים, אנשים שמגישים תביעות לבית משפט וכדומה.

ישנם שני סוגים של כותבי חוות דעת: האחד נחשב כמומחה בלתי תלוי שנותן את חוות דעתו מבלי שאף גורם בעל אינטרסים יכוון אותו ויגרום לו לכתוב כך או אחרת, והשני הוא מומחה שמתבקש באופן גלוי לתת את חוות דעתו מתוך היענות לאינטרסים של הגורם המזמין.

ישנם ארבעה תחומים שבהם מקובל לבקש חוות דעת: חוות דעת רפואית (עליה נפרט בהרחבה), חוות דעת משפטית- על ידי יועץ משפטי או באמצעות מומחה שמונה מטעם בית המשפט, חוות דעת של רואה חשבון וחוות דעת הנדסית.

מהי חוות דעת רפואית?

כאשר אדם פונה להליך משפטי בכדי לקבל פיצויים כספיים בעקבות תאונות עבודה, תאונות דרכים, רשלנות רפואית וכדומה, עליו להציג לחברות הביטוח או למוסד לביטוח לאומי (תלוי בגוף אליו הוגשה התביעה) מסמך כתוב ובו חוות דעת רפואית שניתנה על ידי רופא מומחה באותו תחום שבגינו הוגשה התביעה.

הרופא המומחה שנותן חוות דעת רפואית מתבקש להעריך את מידת הפגיעה ואת הנכות של האדם שנפגע, שבעקבותיה הוא מגיש תביעה לפיצויים. הרופא קובע את דרגת הנכות על סמך התקנות של ביטוח לאומי המפרטות את הפגיעות השונות שבעקבותיהן נוצרה הנכות ואת גובה הנכות עצמה.

==> זקוק לחוות דעת רפואית? לחץ כאן לפרטים נוספים

אילו חוות דעת רפואיות נדרשות?

כשאדם פונה לבית משפט בתביעה לפיצויים שנגרמו בגלל נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים הוא אינו רשאי להגיש חוות דעת רפואית שנכתבה על ידי רופא מטעמו אלא החוק קבע שבית המשפט מקבל את המסמכים הרפואיים שצורפו לכתב התביעה ומחליט לאילו מומחים על האדם לפנות.

במקרים אחרים של תביעות בגין נזקי גוף, פרט לתאונות דרכים, כמו רשלנות רפואית או תאונות עבודה, האדם התובע נדרש להגיש חוות דעת רפואית על ידי רופא מומחה מטעמו שתוכיח את סיבת התביעה תוך תמיכה בעמדותיו.

הנתבע בפרשה נדרש גם הוא להגיש חוות דעת רפואית אודות מצבו ועליה לתמוך בטענות ההגנה אותן הוא טוען. ישנם מקרים שבהם בית המשפט מחליט למנות רופא מומחה מטעמו על מנת שייתן את חוות דעתו הרפואית שתסייע לו להגיע להחלטה בעקבות העמדות הסותרות של התובע ושל הנתבע.

חוות דעת רפואית שנייה

כשאדם מעוניין לקבל חוות דעת רפואית נוספת בנוסף לזו שניתנה לו הוא פונה לרופא מומחה נוסף באותו תחום ומציג בפניו מסמכים רפואיים וממצאי בדיקות שבוצעו לו קודם לכן.

לחוות דעת רפואית שנייה ישנן שתי מטרות עיקריות וחשובות. מטרה אחת היא לשמוע דעה נוספת ולקבל החלטה לגבי המשך טיפול רפואי, דוגמת ניתוח כלשהו, ומטרה שנייה היא להעניק למטופל ביטחון בדבר ההחלטה שהתקבלה עוד בחוות הדעת הראשונה.

זכותו של כל אדם לפנות מטעמו לקבלת חוות דעת רפואית שנייה. המקרים הנפוצים ביותר אודותיהם ניגשים אנשים לקבל חוות דעת נוספת הם לצורך קבלת הרגשת ביטחון לגבי החלטה רפואית, החלטה על טיפול פולשני או ניתוח מסובך, טיפול במחלה ממושכת שלא במצב חירום, במצב שבו המטופל לא מרוצה מהתוצאות שהתקבלו בחוות הדעת הרפואית הראשונה ובנוסף כאשר ניתנה החלטה לגבי טיפול שעלול לגרום להשלכות משמעותיות על חיי המטופל.

==> לחוות דעת רפואית – לחצו כאן

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן