ארבל – מרכז רפואי להחלמה וסיעוד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מרכז גריאטרי ארבל בפתח תקווה קיים מזה 40 שנה ונותן שירות לתושבי גוש דן. הנהלת המרכז וכמובן גם העובדים מעניקים טיפול ושירות ברמה הגבוהה ביותר ובאווירה חמה וביתית.

ארבל מרכז גריאטרי מטפל במסירות באנשים לאחר תאונות או ניתוחים ונותן שירות סיעודי לאנשים מוגבלים. עוד משירותי המרכז: שירות סיעודי לאנשים צעירים ולקשישים, מקום החלמה בתקופה שאחרי ניתוחים ותאונות ונופשון לאנשים מוגבלים. הצוות במרכז ארבל בונה תכנית טיפול לכל אחד באופן אישי ונמצא שם גם כדי לתת פתרונות לבעיות פרטיות של המטופלים ושל בני משפחותיהם.

אודות ארבל מרכז גריאטרי

בשנת 1972 הוקם מרכז ארבל על ידי אהרון ובלה שפרלינג ז"ל כבית תומך לחולים ולקשישים. את המרכז מנהל היום בנם, ד"ר צבי שפרלינג. מרכז ארבל הוא היחיד בארץ להחלמה וסיעוד והוא פועל זה שנים רבות בתחום. המקום פועל ברישיון ובפיקוח של משרד הבריאות ומוכר על ידי מערכת הרפואה כולה בארץ ביכולתו לתת מענה למצבים רפואיים וסיעודיים ברמות חומרה שונות ומסוגים שונים.

במרכז ארבל מועסקים 150 אנשים מקצוע: רופאים, אחיות, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, רוקחת, עובדות תעסוקה, דיאטניות, עובדות סוציאליות, אנשי משרד, תחזוקה, מטבח וניקיון. כל העובדים במקום קיבלו הכשרה מקצועית מיוחדת לעבודה עם אוכלוסיית הקשישים והמוגבלים והם מטפלים כיום ב 200 דיירים.

האני מאמין של מרכז גריאטרי ארבל הוא כבוד ואמפתיה לזולת, אהבת האדם, כבוד לקשישים והכרת עולמם האישי. לפי גישה זו פועל המרכז ונותן שירות יחיד מסוגו בארץ.

רפואה במרכז גריאטרי ארבל

צוות הרופאים במרכז ארבל כוללים את המנהל הרפואי, רופאי הבית והיועצת הגריאטרית, שכולם מתעדכנים ומשתלמים כל הזמן בתחומי הרפואה הגריאטרית והרפואה הפנימית. תחום הרפואה במרכז ארבל מתפתח בהדרגה עם השנים וכיום היכולות של הרופאים הן מהגבוהות ביותר בתחום השיקום הגריאטרי. המערכת הרפואית של מרכז ארבל מסוגלת לתת גם טיפול נמרץ כאשר המצב של החולים הוא קשה מאוד.

סיעוד במרכז גריאטרי ארבל

עבודת הסיעוד במרכז ארבל נעשית על פי נהלים של משרד הבריאות ועל פי החוקים המקובלים. המוקד במרכז הוא הקשיש ובני משפחתו ולכן אנשי הצוות מעניקים להם טיפול תומך לכל צרכיהם, מתייחסים לכל קשיש באופן אישי ובצורה לבבית, מקדמים את בריאותו ומשגיחים עליו מבחינה גופנית ונפשית.

צוות העובדים מעניק טיפול סיעודי אמין וטוב לקשישים וישנה תקשורת אישית בינם לבין המטופלים. אנשי הצוות יעשו כל שביכולתם כדי למנוע מהקשישים סבל וכאבים, תוך כדי שמירה על זכויותיהם ועל כבודם האישי.

פיזיותרפיה במרכז גריאטרי ארבל

כל דייר במרכז ארבל עובר בדיקה אצל פיזיותרפיסטים בעת הגעתו למרכז וגם בעת שהותו. הפיזיותרפיסטים מכינים לכל אחד תכנית טיפול אישית שכוללת טיפולים פרטניים וטיפולים קבוצתיים, הכול בהתאם למצבם הפיזי והנפשי של הקשישים.

אנשים אשר מגיעים למרכז ארבל כדי להתאשפז לתהליך החלמה מקבלים תכנית מאסיבית יותר מהדיירים הקבועים כדי לגרום להם לחזור למצב תפקודי טוב ושהם יוכלו להשתחרר לבתיהם ולהמשיך בחיי השגרה.

ריפוי בעיסוק במרכז גריאטרי ארבל

צוות המרפאים בעיסוק שעובדים במרכז ארבל עורכים לכל אדם שמאושפז בדיקה לצורך הערכת יכולות קוגניטיביות, מוטוריות ונפשיות. בהתאם למה שמתגלה בבדיקה קובעים את מצב החולה וקובעים עבורו את תכנית הטיפול לאשפוז – פעילות אישית, פעילות קבוצתית, תמיכה יומיומית ויצירת סביבה מותאמת לכל אחד על פי צרכיו האישיים.

הטיפול בתחום הריפוי בעיסוק במרכז גריאטרי ארבל נעשה תוך כדי שילובם של הדיירים בפעילויות התעסוקה השונות על מנת שמדד בריאותם ישתפר. הכול נעשה בשיתוף של אנשי הצוות ובשימוש מכשור טכנולוגי חדיש.

תעסוקה, חברה ופנאי במרכז

בכל מחלקה במרכז ארבל יש עובדת תעסוקה ובמשך השבוע היא מעבירה פעילויות חברתיות מסודרות ומאורגנות, כך שבכל אחד מימות השבוע האנשים המאושפזים נהנים ממגוון פעילויות, הן בצורה קבוצתית (חוג תנועה, אקטואליה, שירה בציבור, משחקי בינגו ועוד) והן בצורה פרטנית (ציור, סריגה, רקמה, צביעה ועוד). בנוסף לפעילויות החברתיות והאישיות, בכל יום שישי עורכים קבלת שבת, יש חגיגות ימי הולדת יחד עם המשפחות וגם מציינים את החגים.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן