מרכז פסיכו-גריאטרי – תל אביב יפו

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הפסיכוגריאטרי תל אביב יפו הוקם בשנת 1990. המקום, שהינו בעל וותק של עשרים וחמש שנה שוכן בתל אביב, רחוב הנרייטה סולד 17. בסקירה שלהלן נכיר את אפיוני המקום, נראה אילו מחלקות הוא כולל, אילו אנשי צוות רפואיים ואחרים מועסקים בו ומיהו הגוף האחראי על הניהול השוטף.

פרטים כלליים ליצירת קשר

למעוניינים ליצור קשר עם המרכז הפסיכוגריאטרי בתל אביב, ניתן לפנות בדרכים הבאות:

  • כתובת מלאה: רחוב הנרייטה סולד 17, תל אביב יפו, מיקוד 64924.
  • מספרי טלפון: 03-6973325 או 03-6974817 או 6973606 -03.
  • פקס: 03-6974658.

מבנה ארגוני, מחלקות וניהול

המרכז הפסיכוגריאטרי בתל אביב כולל שתי מחלקות עיקריות. מצד אחד, המקום מהווה מרפאה טיפולית ובית חולים לזקוקים לטיפול או לאשפוז. מצד שני, מהווה המקום גם מרכז יום המספק מסגרת תעסוקתית וטיפולית – משולבת, בדומה למועדוני קשישים, עם התאמה לסובלים מתשישות נפשית.

המרפאה פועלת כבית חולים, מטעם משרד הבריאות ונמצאת בסמיכות לבית החולים איכילוב. המרפאה עוסקת במתן סוגים שונים של טיפולים לקשישים הסובלים מבעיות של אלצהיימר ודמנציה, קשיי זיכרון לכן קשישים הסובלים מתשישות נפשית וכן לסובלים מבעיות התנהגותיות או נפשיות. המרפאה נמצאת בפיקוח ישיר של משרד הבריאות.

מרכז היום מופעל ומנוהל בתצורה של ניהול ציבורי, בפיקוח של משרד הרווחה ומשרד הבריאות וכן מערך הביטוח הלאומי. הן כמרפאה ובית חולים והן כמרכז יום נקלטים במקום בעיקר תושבי תל אביב והסביבה.

כבית חולים, ערוך המקום להעניק טיפול למספר גדול מאוד של קשישים (מאות רבות), אולם כמרכז יום התקן מצומצם הרבה יותר ועומד על מספר של 100 מטופלים, בעיקר קשישים תשושי נפש.

תנאי קבלה

על מנת להתקבל למרכז היום יש צורך לעבור אבחון מסודר וחשוב מכך – יש צורך בוועדת קבלה שבוחנת את מצבו של הפונה. על פי רוב, מגיעים אנשים שמופנים על ידי המוסד לביטוח לאומי או מחלקת הרווחה בעירייה ולעיתים גם על ידי קופות החולים השונות. עם זאת, ישנם גם כאלה המגיעים למקום באופן פרטי, עקב המלצות של חברים למשל, וללא הפניה מוקדמת. הזכאות תיבחן על פי קריטריונים סוציאליים, רפואיים ותפקודיים, בכפוף להצגת אישורים.

למחלקה שפועלת כמרפאה מגיעים לרוב עם הפניה מטעם קופת החולים, אך יש שמגיעים גם בהפניה של ביטוח לאומי או מחלקת הרווחה. יש צורך להציג אישורים רפואיים מתאימים.

תנאי התשלום

עבור השירותים השונים שניתנים במרכז הפסיכוגריאטרי של תל אביב ניתן לשלם בכפוף לקריטריונים מגוונים. קריטריונים אלה נגזרים ממצבו הרפואי, התפקודי והסוציאלי של הקשיש. במרכז היום, למשל, ניתן להתקבל על סמך זכאות של הביטוח הלאומי וחוק הסיעוד. כל זאת, במקביל לאפשרות תשלום ללא סבסוד.

לזקוקים לשירות רפואי במרכז המתפקד במרפאה ובית חולים, המימון נעשה על פי הכללים של קופות החולים השונות וכן על פי המקובל בסל הבריאות. ניתן לקבל טיפולים מסוימים באופן פרטי ובתשלום פרטי.

צוות מקצועי מגוון

מרכז היום והמרפאה כוללים צוות מקצועי ובו עובדים סוציאליים ומטפלים, רופאי גריאטרי, פסיכיאטר, אחיות, אנשי אדמיניסטרציה, עובדי משק ותחזוקה וכן גם מפעילים ומתנדבים.

הצוות המקצועי אחראי על ביצוע בדיקות רפואיות ולקיחת מדדים, ביצוע מעקב אחר מצבו הגופני של הקשיש, מתן ייעוץ בתחומי השיקום, מתן הערכות תפקודיות לצרכים שונים (כגון המוסד לביטוח לאומי), מתן טיפולים קבוצתיים ועוד.

כמרכז יום, מלבד האפשרות לקבל טיפול, ייעוץ והדרה בנושאים רפואיים וגריאטריים, מתקיימים בנוסף גם במקום פעילויות פני שונות וכן טיפולים ייחודיים כגון ריפוי בתנועה, ריפוי באמצעות מוזיקה ואומנות ועוד.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן