פטור מתשלום חניה בבית חולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זה לא סוד שבבתי חולים רבים בישראל החניה היא "פרויקט". לא רק שמדובר כאן על מצוקת חניה ועל חיפושים ארוכים שנדרשים לא פעם, אלא גם שהתשלום הנדרש הוא הכל חוץ מסביר.

יש שיטענו שזה נובע מהרצון של הנהלות בתי החולים "לעשות כסף" על חשבון החולים ובני משפחותיהם, בעוד שאחרים יטענו שמדובר בשיקולים לגיטימיים על רקע הביקוש הגבוה לכל מקום חניה, והרצון שלא להביא לכך שאנשים שאינם צריכים להיות בבית החולים יחנו שם.

בכל מקרה, המצב הנוכחי הוא שאנשים החונים בבית החולים פרק זמן של מספר שעות, ועל אחת כמה וכמה בשהות ארוכה, עלולים להגיע לסכומים אסטרונומיים, שמעלים תסכול רב אצל מי שמגיע לבית החולים.

אנחנו כאן כדי להציע לכם קצת חדשות טובות, והן שבמצבים מסוימים ניתן לקבל פטור מהתשלום עבור החניה בבתי החולים בישראל. מי זכאי לפטור? ואיך בדיוק מקבלים אותו? על כך ועוד במאמר הנוכחי.

אוכלוסיות הזכאות לפטור מתשלום עבור החניה

הנחיות משרד הבריאות מחודש אוגוסט, 2011, מחייבות בתי חולים ממשלתיים (ולא פרטיים, שימו לב) לא לגבות מאוכלוסיות מסוימות תשלום עבור חניה בתחומי בית החולים, בין אם חניה שהם אחראיים עליה ובין אם חניה המופעלת על ידי זכיינים חיצוניים.

כמו כן, החוק מגדיר שבמגרשים פרטיים הנמצאים בסמוך לבית החולים, נדרש מההנהלה להגיע להסכמים עם המפעילים לגבי הפטור. ההגדרה הזו היא כללית ומעט בעייתית, מכיוון שלא תמיד ברור מהי בדיוק הקרבה שמצריכה את החלת ההסדרים גם בחניונים שמחוץ לבתי החולים.

נכון לנקודת הזמן הנוכחית מדובר על מספר אוכלוסיות שמקבלות את הפטור הזה: מטופלים אמבולטוריים בדיאליזה, במחלקה האונקולוגית וכן מטופלים אמבולטוריים אחרים שנדרש מהם להגיע לחודש ומעלה ובתדירות של פעמיים בשבוע לבית החולים (כולל מלווים), הורים לפגים מאושפזים, משפחות המבקרות חולים המאושפזים למעלה מחודש ימים, משפחות חיילים מאושפזים, עובדי משרד הבריאות, אנשים המחזיקים בתו חניה לנכה, רכב צבאי בתפקיד ועוד.

בנוסף לכך, אין צורך בתשלום במקרה שבו יוצאים מבית החולים תוך עד שלושים דקות ממועד הכניסה אליו. חשוב לשים לב שהפטור בכל המקרים שצוינו ניתן עבור רכב אחד בלבד לזכאים.

בתי חולים בהם הפטור ניתן

נכון לעכשיו, החוק חל על מספר בתי חולים בישראל, אבל לא על כולם: בית החולים על שם חיים שיבא תל השומר, המרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי (בית החולים איכילוב), המרכז הרפואי וולפסון, המרכז הרפואי אסף הרופא, המרכז הרפואי לגליל, המרכז הרפואי הלל יפה, הקריה הרפואית לבריאות האדם רמב'ם, המרכז הרפואי זיו, המרכז הרפואי בני ציון, בית החולים ברזילי והמרכז הרפואי פוריה. בחלק מהמקרים ניתן לקבל פטורים על בסיס דומה גם בבתי חולים שאינם ממשלתיים, בהתאם למדיניות של בית החולים הספציפי.

מכאן מגיעים לנקודה חשובה לא פחות: יחד עם התנאים הכלליים שצוינו מעלה, מבחינה מעשית יש כיום אפשרות לבתי החולים להגדיר נהלים שונים לסוגיית החנייה, כולל הפטורים. את המידע הזה בכל אופן נדרש מקברניטי בית החולים להציג באופן בולט בשער הכניסה לבית החולים, במחלקות השונות, במרפאות בית החולים וגם בדפי האינפורמציה שבית החולים מספק לאוכלוסיית המטופלים שלו.

למרבה הצער, בלא מעט מקרים אנשים שחושבים שמגיע להם פטור מחניה, על פי הנהלים היבשים, מגלים שבפועל המצב לא כך עבורם. הם עלולים לקבל פטור חלקי בלבד, ובמקרים חריגים גם לא לכלל הנחה כלל וכלל. זו הסיבה שנדרש מאנשי בית החולים להציג במקומות הבולטים שפורטו מעלה פרטים ליצירת הקשר עם הגורמים הרלוונטיים בתוך בית החולים לסוגיית הפטור.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן