מרכז רפואי גריאטרי צהלון – יפו

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מרכז רפואי גריאטרי צהלון ביפו הוא חשוב מאוד מבחינה היסטורית. בעבר, עד מלחמת העצמאות מרכז צהלון היה בית חולים ערבי בשם דג'אני (היה שייך למשפחת רופאים ערבית בשם דג'אני). כיום הוא נמצא בשדרות ירושלים ביפו (על גבול שכונת צהלון), מיקום מרכזי מאוד בעיר, מוקף מדשאות ופינות חמד, דבר אשר מעניק למטופלים ולבני משפחותיהם אווירה נעימה ונינוחה.

אודות המרכז הרפואי צהלון

מרכז רפואי גריאטרי צהלון מציע שירותים מגוונים עבור האוכלוסייה הקשישה בשני תחומים – שירותי אשפוז (מגורים) במקום עצמו ושירותי קהילה. המבנה עצמו של המרכז הגריאטרי הוא בעל ערך היסטורי והוא מוגדר כמבנה לשימור.

שירותי האשפוז במסגרת של מרכז צהלון ניתנים במחלקות סיעודיות, במחלקות לאנשים תשושי נפש ובבית אבות לתשושים. המחלקות במרכז הגריאטרי מתפקדות באופן תמידי על ידי צוות רפואי ויש בהן פעילויות שונות כמו פעילות חברתית, צפייה בסרטי וידאו, יציאות לטיולים, חוגים (קרמיקה, אפייה, מלאכה), שיחות קבוצתיות, האזנה למוסיקה וכדומה.

טיפולים ושירותים

למרכז הרפואי/ בית האבות צהלון מגיעים אנשים אשר הופנו לשם על ידי לשכות הרווחה בעיר מגוריהם או באופן פרטי. כל דיירי מרכז צהלון מקבלים טיפול רפואי וסיעודי צמוד וגם פעילויות של תרבות ופנאי (מוסבר בפסקה הקודמת). מרכז רפואי גריאטרי צהלון מעודד את הדיירים שלו לחיות חיים עצמאיים עד כמה שניתן (כמובן שזה תלוי במצבם הבריאותי) ולשמור על חיי חברה על מנת שהם יהיו מאושרים ומסופקים מחייהם.

המחלקות השונות במרכז צהלון

במרכז רפואי גריאטרי צהלון ביפו ישנן ארבע מחלקות סיעודיות אשר מכילות בתוכן 140 מיטות סיעודיות. מחלקות אלה מובילות ברמה המקצועית שלהן והן תחת פיקוח של משרד הבריאות. המחלקות הן חדישות, מרווחות בגודלן, נוחות מאוד והן מותאמות לטיפול באנשים קשישים סיעודיים שמרותקים לכיסאות גלגלים.

האנשים אשר מאושפזים במחלקות הסיעודיות במרכז הרפואי צהלון הם במצב סיעודי, והם זקוקים לסיוע צמוד בתפקוד היום יומי כגון אכילה, הלבשה, רחצה, ניידות וכמובן השגחה רפואית.

אופן הקבלה למרכז צהלון

מרכז רפואי גריאטרי צהלון ביפו נמצא תחת פיקוחו של משרד הבריאות ופועל עם רישיון בתוקף. אל המרכז ניתן להתקבל באמצעות משרד הבריאות או באופן פרטי. על מנת להתקבל למרכז צהלון יש צורך להגיש את המסמכים הבאים:

  • טופס רפואי עדכני אשר מעיד על היכולת התפקודית של הקשיש. את הטופס ממלא רופא המשפחה ולאחר מכן הרופא הגריאטרי מטעם משרד הבריאות צריך לחתום עליו.
  • מסמכים רפואיים אשר מעידים שהיו אשפוזים קודמים במחלקות סיעודיות שונות.
  • דו"ח סוציאלי מלשכת הרווחה באזור המגורים של הקשיש או ממשרד הבריאות או מבית החולים.
  • טופס הפניה מטעם משרד הבריאות או חוזה אשפוז פרטי חתום.

שירותים סוציאליים לדיירים

מרכז רפואי גריאטרי צהלון – יפו מעניק לדיירים שירותים של עובדים סוציאליים אשר ממונים על מבחר רב של פעולות למטרת רווחתם. בין הפעולות שניתנות נערכים סיורים מודרכים לבני המשפחות של הקשישים אשר עתידים להיכנס למרכז הגריאטרי, הקשיש ומשפחתו מקבלים ליווי בעת הכניסה למרכז וגם בשלבי ההתאקלמות במקום.

כמו כן, העובדים הסוציאליים דואגים לקשישים ושומרים על כך שהם ימצו את כל הזכויות שמגיעות להם, העובדים הסוציאליים מטפלים בכל הקשור לקצבאות שהקשישים מקבלים והם גם מטפלים בכל מה שקשור לנושא האפוטרופסות של הקשיש. בנוסף, צוות העובדים הסוציאליים במרכז הגריאטרי צהלון שומר על קשר הדוק עם הקהילה שמסביב למען רווחת הקשישים.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן