מרכז לבריאות הנפש שלוותה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: הוד השרון 45100

טל: 09-7478555

פקס: 09-7405452

בעלות: שירותי בריאות כללית

מנהל: ד"ר שמואל קרון

אודות המרכז לבריאות הנפש שלוותה

המרכז לבריאות הנפש שלוותה נוסד בשנת 1956 והוא מסונף לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב. המרכז מטפל במגוון הפרעות נפשיות ומציע אפשרות לאשפוז מלא, אשפוז יום ושירותים אמבולטוריים.

במרכז מטפלים ותומכים הן במטופל והן בבני משפחתו והוא ממוקם במקום שלוו וירוק בהוד השרון, כאשר למיקום ולאווירה הכפרית השוררת בו יכולת לתרום למהלך ריפויים, החלמתם ושיקומם של החולים. בשלוותה מטפלים בחולים תוך כדי שילוב של שיטות טיפול מתקדמות והתייחסות כוללת לנפש האדם, ולכן המרכז משלב גם שיטות טיפול שונות ומגוונות.

מחלקות בולטות במרכז לבריאות הנפש שלוותה

המחלקה לנוער

בני הנוער המאושפזים במחלקה הם בני שתים-עשרה עד עשרים ואחת וסובלים מהפרעות נפשיות שונות כגון נטיות אובדניות, הפרעות אכילה, דיכאון, חרדה, פוסט-טראומה, פסיכוזות ועוד.

המחלקה עושה ככול שביכולתה על מנת לסייע למטופלים ולבני משפחותיהם, לצאת מן המשבר כמה שיותר מהר ולהביא להחלמה המיוחלת של המטופל. המרכז הרפואי כולל גם בית ספר, על מנת שבני הנוער לא ימצאו עצמם מנותקים מהליך הלימודים הרציף. במחלקה מועסק צוות עובדים רב מקצועי ותחומי וישנה הקפדה על קשר הדוק עם ההורים ובתי הספר בהם לומדים המטופלים.

צוות המחלקה כולל צוות סיעודי, רופאים, פסיכולוגים, עובדות סוציאליות, מרפאות בעיסוק, מדריכים חברתיים והעוסקים במקצועות הפרא-רפואיים. לכול נער ונערה מוצמד מטפל אישי משלו השומר על קשר רציף עם בני המשפחה ולפני תהליך השחרור של הנערים והנערות מהמחלקה, הוא נמצא בקשר עם הגורמים אשר יקלטו את המטופלים לאחר האשפוז. המטופלים במחלקה זוכים גם לטיפולים כגון ריפוי באומנות ותראפיה באמצעות בעלי חיים.

מחלקת טיפול יום מבוגרים

המבוגרים המטופלים במחלקה סובלים מהפרעות נפשיות שונות כגון פסיכוזות, דיכאון, מאניה-דפרסיה, תסמונת פוסט-טראומטית והפרעות באישיות. המחלקה מציעה כמה וכמה תוכניות טיפול המותאמות לצרכי המטופלים: תוכנית לחולים הסובלים מהפרעות פסיכוטיות, תוכנית לחולים הסובלים מהפרעות ושינויים חדים במצבי הרוח, תוכנית לחולים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית, ותוכנית שיקום.

הצוות העובד במחלקה הוא צוות רב תחומי ומקצועי והטיפול בחולים נעשה באמצעות שילובן של כמה שיטות טיפוליות ותוך כדי התייחסות למטופל ולבני המשפחה הקרובים. במחלקה מתבצע מעקב רפואי של החולים על ידי רופאים מומחים, והמטופלים מקבלים את הטיפול התרופתי המתאים להם, שיחות עם המטפל האישי, ריפוי בעיסוק, תראפיה באמצעות אומנות ועוד.

מרפאה יועצת להתמכרויות

עם השנים גוברת המודעות לשימוש בחומרים ממכרים ועל השפעותיהם הפיזיות והנפשיות, ושימוש בחומרים מסוכנים אלה, נפוץ במיוחד בקרב הסובלים מהפרעות נפשיות שונות. המחלקה גם מייעצת למטפלים כיצד להתמודד עם בעיית ההתמכרות ועם השלכותיה, ומספקת טיפולים פסיכיאטריים וטיפולים בהתמכרות למכורים הסובלים מהפרעות נפשיות.

המרפאה פועלת תוך כדי שיתוף פעולה מלא עם רופאי הקהילה. במחלקה מועסק צוות רב תחומי ומקצועי הכולל רופאים פסיכיאטריים, צוות סיעודי, עובדות סוציאליות, פסיכולוגים, ומדריך אשר היה בעבר מכור לחומרים פסיכו-אקטיביים.

במחלקה נערכים גם מחקרים הקשורים להתמכרויות ולהשפעת החומרים הממכרים על גוף ונפש האדם. כול מטופל במחלקה זוכה לתוכנית טיפול אישית משלו. ישנם חולים במחלות כגון סכיזופרניה והפרעה דו-קוטבית המכורים לסמים אשר מדכאים את מערכת העצבים, חומרים כגון אופיאטים, והם מקבלים במקביל לטיפול הפסיכיאטרי טיפול תרופתי אשר נועד לתחזק אותם ולמנוע שימוש בחומרים המסוכנים.

המרכז פועל תוך כדי שיתוף פעולה עם הקהילה ועם בני משפחותיהם של המכורים על מנת שאלה ידעו כיצד להתמודד עם הבעיות מהן סובל בן המשפחה המכור. במחלקה מכשירים גם צוותים רפואיים הפועלים בבתי חולים ומרפאות בריאות שונות להתמודדות עם הפרעות התמכרות.

לכניסה לאתר הבית של מרכז לבריאות הנפש שלוותה – לחצו כאן

מקור התמונה: ויקיפדיה, יוצר: Ori~

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן