שיקום אורתופדי בבית חולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כל אדם עלול לסבול מבעיות אורתופדיות בשלב זה או אחר של חייו. בין אם הסיבה למצבים אלה היא פגיעה נקודתית, תאונה, מחלה או אפילו הזדקנות "טבעית" של הגוף, מוצעים לא מעט טיפולים.

יש אנשים שישתמשו באביזרים אורתופדיים אלה או אחרים, בעוד שבתרחישים רבים ייערכו ניתוחים כירורגיים ברמת מורכבות זו או אחרת. במאמר הנוכחי נציג בפניכם את מה שמתבצע אחרי שהטיפולים האלה מסתיימים, ותקופת השיקום רק מתחילה.

כאן בדיוק נכנסות לתמונה מחלקות שיקום אורתופדי בבתי החולים בישראל (שמספרן אינו גבוה, כפי שנראה בהמשך). במחלקות האלה מורכבת עבור האנשים המאושפזים תכנית מקיפה של טיפולים שעשויים להחזיר את האדם לרמת תפקוד ראויה.

מקום מרכזי מקבלים טיפולי הפיזיותרפיה, המבוססים על תרגולים שונים – עם או בלי מכשירים. ייתכן מצב בו ייערכו טיפולים אחרים בשדה המשחק הכירורגי, וכן טיפולים תרופתיים המיועדים להקל על דרגת החומרה של התסמינים שהאדם המשוקם עלול לסבול מהם.

בשנים האחרונות, עלתה הפופולאריות של טיפולים מקשת הרפואה המשלימה (טיפולים אלטרנטיביים), וגם במקרה של שיקום אורתופדי עשוי להיות להם מקום של כבוד. עיקרון מרכזי הוא שבדרך כלל ייעשה טיפול במגוון רחב של חזיתות, במטרה לשפר את יעילות התהליך.

בעיות אורתופדיות, על אחת כמה וכמה בעיות מורכבות שדרשו ניתוח, לא נפתרות ביום וגם לא בחודש. הצפי הוא לתקופת אשפוז ארוכה במחלקות הרלוונטיות, ולתהליך הדרגתי שמטרתו שיפור חיובי ברמת התפקוד של האדם.

מחלקות האשפוז אמורות להציע עשרות מיטות, בתנאים של אשפוז מלא, כאשר ישנן מחלקות שמספקות שירותי אבחון ראשוניים יותר ואף שירותים משלימים – סיוע סוציאלי לאנשים החולים ולבני המשפחה שלהם, או אפילו תכניות לשעות הפנאי שמטרתן להפוך את חיי האנשים המאושפזים למעט נעימים יותר במשך התקופה.

מיותר לציין שטיפולים אורתופדיים נקודתיים ניתן לקבל בבתי החולים במסגרות אחרות, ללא האשפוז או עם אשפוז חלקי.

מחלקות שיקום אורתופדי בבתי החולים בישראל

לא בכל מחלקת אורתופדיה בישראל מוצעים כיום שירותי שיקום. שירותים אלה נחשבים לנדירים יחסית בבתי החולים הציבוריים, כך שבהרבה מקרים תוכלו לקבל אותם בסבירות גבוהה יותר במרכז הפרטי.

כדי שתוכלו לדעת להיכן לגשת במקרה הצורך, הכנו עבורכם רשימה של מחלקות השיקום האורתופדי הפועלות כיום בבתי החולים, כולל פרטי יצירת הקשר עם כל אחת מהן. הרשימה מאורגנת, לנוחיותכם, על פי אזורים גיאוגרפיים מוגדרים על גבי מפת ישראל.

אזור הצפון

  • מחלקת שיקום – המרכז הרפואי בני ציון – שדרות אליהו גולומב 47, חיפה. טלפון: 04-8359810 (מזכירות) או 04-8359699 (תחנת אחיות).
  • מחלקת שיקום אורטופדי וקטועי גפה – בית החולים הגריאטרי השיקומי פלימן – זלמן שניאור, חיפה. טלפון: 04-8307032.
  • מחלקת פיזיותרפיה – בית חולים אלישע – רחוב יאיר כ"ץ 12, חיפה. טלפון: 04-830000.
  • מחלקת שיקום – המרכז הרפואי לגליל – כביש 89, נהריה. טלפון: 04-9107574 (אשפוז) או 04-9107617 (מרפאות חוץ).

אזור המרכז והשרון

  • מחלקת שיקום – בית החולים שמואל הרופא – רחוב הבנים 3, באר יעקב. טלפון: 08-9258666.
  • מחלקת שיקום – בית החולים בית רבקה – רחוב החמישה 4, פתח תקווה. טלפון: 03-9373888.
  • מחלקת שיקום אורתופדי – המרכז הרפואי על שם חיים שיבא תל השומר – דרך שיבא 2, רמת גן. טלפון: 03-5303874 או 03-5303702.
  • המחלקה לשיקום אורתופדי – בית החולים לוינשטיין – רחוב אחוזה 278, רעננה. טלפון: 09-7709906 או 09-7709759.
  • מחלקת שיקום – המרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי (בית חולים איכילוב) – רחוב וייצמן 6, תל אביב. טלפון: 03-6974395.

אזור ירושלים

  • מרכז שיקום הדסה – המרכז הרפואי הדסה הר הצופים – שדרות צ'רצ'יל 8, ירושלים. טלפון: 02-5844474.

שיקום אורתופדי בבית

אופציה נוספת, שיכולה להתאים לכל מי שמתקשה לצאת מהבית היא האופציה של שיקום אורתופדי מהבית דרך צבר רפואה.

השירות ניתן גם במימון קופות החולים (מכבי, מאוחדת, לאומית) ונותן את כל המעטפת הרפואית סביב השיקום בנוחות הביתית של המטופל. לפרטים נוספים על אופן המימוש ניתן לחייג 072-3970156 או להשאיר פרטים בטופס

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן