מרכז רפואי בית חולים העמק

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כתובת: שד' יצחק רבין, עפולה

טל: 04-6494000

פקס: 04-6522642

בעלות: שירותי בריאות כללית

מנהלת: ד"ר אורנה בלונדיים

אודות מרכז רפואי העמק

מרכז רפואי העמק נוסד בשנת 1930 והוא נמצא בין גבעת המורה לעפולה. המחלקות הראשיות של בית החולים הכוללות את המחלקה הכירורגית, המחלקה הפנימית, מחלקת היולדות, מחלקת הנשים ומחלקת הילדים גדלו בין השנים 1933-1936.

ב-1934 סיימו עם בניית המגורים אשר נועדו לשמש את אנשי הסגל הרפואי והם ממוקמים בקרבת בית החולים. בתחילת דרכו היה בית החולים קטן מימדים אך עם הזמן גדל והתרחב למרכז גדול ונרחב המכיל מחלקות רבות ומשמש אוכלוסייה בת חמש מאות אלף איש הכוללת את היישובים עפולה, מועצה אזורית גלבוע, מגדל העמק, מועצה אזורית עמק יזרעאל ושאר יישובי האזור.

מרכז רפואי  זה הוא בין הגדולים והמתקדמים בארץ, הוא כולל מכונים, מעבדות, חדר טיפול נמרץ וחדרי ניתוח חדישים. בית החולים מסונף לפקולטה לרפואה בטכניון. במרכז הרפואי יחידה לטיפול נמרץ נשימתי המצוידת במכונת לב ריאה ואל יחידה זו מופנים מטופלים גם משאר חלקי הארץ.

מחלקות בולטות במרכז רפואי העמק

המחלקה הקרדיולוגית

מחלקה זו כוללת יחידה לטיפול נמרץ לב עם שש מיטות ובה מטופלים חולים במחלות לב כגון אי ספיקת לב, הפרעות קצב ומחלות לב נוספות. ביחידה מועסקים רופאים מומחים בתחום, אחיות, עובדות סוציאליות ודיאטניות.

החולים מקבלים את הטיפול האינטנסיבי הדרוש ומודרכים על ידי הצוות הסיעודי. יחידת לב ביניים כוללת גם היא שש מיטות והיא משרתת חולים אשר עברו ניתוחים פולשניים כגון צנתורי לב וזקוקים להחלמה. ביחידה לצנתורים וקרדיולוגיה פולשנית מבצעים צנתורים וטיפולים נוספים ואחד המאפיינים החשובים של מחלקה זו הוא ביצוע הרחבת מסתם מיטראלי, פעולה המייחדת את המחלקה ואליה נשלחים מטופלים מכול הארץ.

בנוסף ישנן מרפאות חוץ בהן מבוצע מעקב שוטף אחר חולים אשר סובלים ממגוון בעיות לב כגון מחלות לב מולדות, אי ספיקת לב, הפרעות קצב ועוד. במחלקה הקרדיולוגית נערכים מחקרים רפואיים רבים בתחום מחלות הלב.

המחלקה הפסיכיאטרית

המחלקה הפסיכיאטרית כוללת עשרים מיטות אשפוז ומופעלת גם כמחלקה פתוחה. החולים מופנים לאשפוז לאחר בדיקה של רופא פסיכיאטרי. החולים המאושפזים סובלים ממגוון מחלות נפשיות כגון סכיזופרניה, חרדות, הפרעות אישיות, דיכאון ועוד. זמן האשפוז הממוצע אורך כחודש ימים והמטופלים משתחררים באופן הדרגתי, לעיתים הם נדרשים לאשפוז יום.

צוות רב תחומי מאייש את המחלקה והוא כולל פסיכיאטרים, פסיכולוגים קליניים, עובדות סוציאליות, מרפאות בעיסוק ועוד עובדים רלוונטיים לתחום. במחלקה משלבים גם טיפולי רפואה משלימה וטיפולי גוף ונפש. הפסיכולוגים במחלקה מהווים חלק מהמערך הפרא-רפואי, הם מלווים את משפחות המטופלים ומבצעים אבחונים פסיכולוגיים.

המכון לגנטיקה

המכון לגנטיקה עוסק במומים מולדים ותסמונות גנטיות וכולל גם מעבדות. המכון מטפל בילדים הסובלים מעיכוב התפתחותי ופיגור שכלי, מחלות תורשתיות ומחלות מטבוליות. בתחילה נערך אבחון קליני, ואם יש צורך מבצעים את הבדיקות הנדרשות ובהמשך מטפלים על פי הנתונים והממצאים.

המכון לגנטיקה במרכז הרפואי העמק מעניק גם ייעוץ בכול הנוגע לסרטן משפחתי, איתור גורמים מסכנים, ייעוץ הניתן לנשים לפני הליך היריון וייעוץ טרום לידתי. משפחות אשר סובלות ממחלות תורשתיות מקבלות את הייעוץ המתאים המיועד לצרכי טיפול ומניעה.

הצוות המועסק במכון עובד תוך כדי שיתוף פעולה מלא עם מומחים עולמיים בתחום ועם מכונים בחו"ל. הבדיקות הגנטיות השונות מבוצעות על פי שיקולים מקצועיים רפואיים וגם בהתאם לרצונם של המטופלים, הן נבדקות במעבדות המכון או נשלחות למכונים אחרים בעולם. במעבדות מתבצעות בדיקות כרומוזומים, בדיקות לסינון תסמונת דאון, בדיקות תבחין משולש ועוד בדיקות רלבנטיות.

יש לציין כי בתחום הגניקולוגיה בית החולים מתמחה בטיפולי הפריה חוץ גופית ומבצע ניתוחים פולשניים מתקדמים ובתחום רפואת העיניים הוא מרכז את כול ניתוחי הרשתית באזור הצפון.

לכניסה לאתר הבית של מרכז רפואי העמק – לחצו כאן

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
דילוג לתוכן