מחלקת רפואה משלימה בבית חולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קשה למצוא הגדרה חד משמעית לרפואה משלימה, או אלטרנטיבית, כאשר מדובר במגוון רחב מאד של טיפולים השונים מאלה הקונבציונליים. רפואה משלימה מאופיינת בכך שאינה כוללת בדרך כלל ביסוס מדעי, כשמי שמעניק את הסיוע אינו רופא במלוא מובן המילה. לכן, יש שיטענו שמדובר בטיפולים "מפוקפקים" ולא יעילים, ממש כמו תרופות הפלסיבו למיניהן.

ועדיין, אינספור אנשים שעברו את הטיפולים האלה בשנים האחרונות – ומספר האנשים האלה נמצא במגמת עלייה משמעותית – יוכלו להישבע שהטיפול המשלים היה עבורם יעיל לא פחות מאשר התרופות המסורתיות או הניתוחים.

טיפולים מן הרפואה המשלימה

אז מהם הטיפולים המוגדרים כיום כרפואה משלימה? ובכן, לא מעט דברים. הרשימה הארוכה הזו כוללת בין היתר שיאצו, רפלקסולוגיה, דיקור סיני, כירופרקטיקה, הומאותפיה, נטורותפיה, תמציות פרחי באך, טיפול באמצעות צמחי מרפא, היפנוזה ועוד טיפולים רבים וטובים.

כל אחת מהשיטות האלה היא בעלת מאפיינים וחוקים משלה, וחשוב לא פחות – יכולה להתאים במצבים שונים בתכלית. פלוס אחר הוא שרוב הטיפולים במסגרת הרפואה המשלימה אינם כוללים סיכונים משמעותיים, וזאת להבדיל למשל מתופעות הלוואי של תרופות או ניתוחים.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי משמעותי בשדה המשחק הרפואי. פתאום, הרפואה המשלימה כבר לא נחשבת למילה גסה בעיני רופאים, וגם אל בתי החולים הציבוריים בישראל היא מצאה את מקומה (כפי שתראו בהמשך).

דעה מקובלת כיום היא שטיפולי רפואה משלימה יכולים לסייע היכן שהרפואה הקונבציונלית לא מספיקה, מה שמסביר את השילוב שנעשה לא פעם בין התחומים האלה. כמובן שחשוב ליידע את הרופאים ואנשי המקצוע, מכל אחד מצידי המתרס, על הטיפולים האחרים שלוקחים או מעוניינים לקחת.

מחלקות רפואה משלימה בבתי החולים בישראל

על רקע הפופולאריות ההולכת וגוברת של רפואה משלימה, גם בשדה המשחק של הרפואה הקונבנציונלית, לא מפתיעה העובדה שמספר הפתרונות שמספקים בתי החולים בישראל בתחום עלה עם השנים, וזו גם התחזית לשנים הקרובות.

הרשימה הבאה מציגה את פרטי יצירת הקשר עם המחלקות העיקריות בתחום הרפואה המשלימה בבתי החולים בישראל. לנוחיותכם, חילקנו את הרשימה לאזורים הגיאוגרפיים השונים של מדינת ישראל: ניתן לראות שעדיין אין מספיק פתרונות רפואה משלימה בצפון או בדרום, מצב שייתכן שישתנה בשנים הקרובות.

אזור הצפון

  • השירות לרפואה משלימה – המרכז הרפואי בני ציון – שדרות אליהו גולומב 47, חיפה. טלפון: 04-8359947.
  • מרפאת רפואה משלימה (הילינג) – בית החולים אלישע – רחוב יאיר כ"ץ 12, חיפה. טלפון: 04-8309015.

אזור המרכז והשרון

  • המרפאה לרפואה משלימה – המרכז הרפואי הלל יפה – רחוב השלום, חדרה, 38100. טלפון: 04-6304671.
  • היחידה לרפואה משלימה (מרכז דוידוף לסרטן) – המרכז הרפואי רבין ביילינסון-השרון – רחוב ז'בוטינסקי 39, פתח תקווה. טלפון: 03-9377995.
  • מרכז שיר"מ (שירותי רפואה משולבת) – המרכז הרפואי אסף הרופא – צריפין, 70300. טלפון: 08-9779931 או 08-9779980.
  • רפואה משלימה ומשולבת – המרכז הרפואי על שם חיים שיבא תל השומר – דרך שיבא 2, רמת גן. טלפון: 03-5305308 (דלפק אחיות). טיפולי רפואה משלימה משולבים במידה מסוימת גם במרפאת ובמחלקת העור, באגף הנשים, במכון האונקולוגי ובמכון הגסטרואנטרולוגי בבית החולים.
  • המרכז לרפואה משולבת-משלימה למטופלי סרטן – המרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי (בית חולים איכילוב) – רחוב וייצמן 6, תל אביב. טלפון: 03-6973630 או 03-6974000.

אזור ירושלים

  • המרפאה לרפואה משלימה – המרכז הרפואי הדסה עין כרם – קריית הדסה, ירושלים, 91120. טלפון: 02-5842111 (הזמנת תורים) או דרך 1-800-399388 (הדסה אופטימל).
  • המרפאה לרפואה משלימה – המרכז הרפואי הדסה הר הצופים – שדרות צ'רצ'יל 8, ירושלים. טלפון: 02-5842111 (הזמנת תורים).
  • המרכז המשולב לרפואה משלימה – המרכז הרפואי שערי צדק – רחוב שמואל בייט 12, ירושלים. טלפון: 02-6666395.

לכל שאלה או בקשה התכתבו איתנו כאן

פורטל שירותי בריאות בישראל

אתר בתי חולים בישראל מאפשר לכם לקבל מידע מדוייק ומהימן אודות כל בתי החולים הפועלים בישראל, המחלקות בבתי החולים, התמחויות מיוחדות במסגרת כל בית חולים ומידע שימושי נוסף. המידע באתר מסודר בצורה יעילה ונוחה לחיפוש, המאפשרת לכם לקבל את כל המידע הדרוש לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן